We Are Messengers – Where The Joy Is

We Are Messengers - Where The Joy Is album cover

Muziek over het christelijke geloof, je moet ervan houden. Ik vind veel hedendaagse muziek over het geloof te overdreven. Maar er zijn ook artiesten in dit genre waar ik graag de tijd voor neem. Ik recenseerde eerder al christelijke albums van bijvoorbeeld Steffany Gretzinger, Alex Mabey en Riley Clemmons. Hele mooie albums en ook voor We Are Messengers maak ik graag de tijd vrij.

We Are Messengers is het project van de Ierse Darren Mulligan. Hij bevindt zich al een tijdje in de muzikale wereld van het christelijke geloof. Het eerste album kwam uit in 2016 en werd met veel positieve reacties ontvangen. Het zette hem op de kaart en er volgden een aantal andere succesvolle albums, waarvan Where The Joy zijn meest recente is.

Als je naar de stream statistieken van We Are Messengers kijkt dan is dat behoorlijk. Blijkbaar is er nog steeds een hele grote markt voor dit soort muziek. Ik vind het eerlijk gezegd niet heel vreemd, want als je luistert naar een album zoals Where The Joy Is dan kan je er alleen maar heel vrolijk van worden. Dit album is hoe hedendaagse rockmuziek over het geloof hoort te klinken.

Where The Joy Is is dan ook een en al power. We Are Messengers schuwt het niet om alle liedjes op een grootse epische wijze in te kleuren. De muziek straalt wat dat betreft veel positiviteit uit en laat je met een goed gevoel achter. Maar naast de muziek mogen natuurlijk ook de teksten veel licht brengen. En dat doet het ook. Het is krachtig en brengt verlichting.

Inmiddels is We Are Messenger een gevestigde naam binnen Christian Music. En door zijn succes en ervaring opent dat deuren naar samenwerkingen met andere grote artiesten. Zo mocht hij samenwerken met artiesten zoals Josh Baldwin, Cory Asbury en opmerkelijk genoeg Vince Gill. Verrassend, want laatstgenoemde is toch niet echt een christelijke artiest.

We Are Messenger krijgt het voor elkaar om met Where The Joy Is een fantastische plaat af te leveren. Het album is nog niet zo lang uit, maar krijgt al veel positieve recensies en doet het qua verkopen ook heel goed. Als je niet veel affiniteit hebt met dit soort type muziek dan kun je er nog genoeg plezier van hebben. Want ook zonder een persoon van geloof te zijn heeft dit album veel te bieden. Luister gewoon wat minder naar de teksten, laat de muziek spreken en dan komt het allemaal goed.