Aaron Raitiere – Single Wide Dreamer

Aaron Raitiere - Single Wide Dreamer album cover

Soms moeten liedjesschrijvers op de voorgrond treden. Dat gold in het verleden voor een groot country artiest als Kris Kristofferson en ook voor Aaron Raitiere was het nodig om een eigen album te krijgen. Met de hulp van Miranda Lambert en Anderson East weet Raitaire met debuut Single Wide Dreamer een zeer verdienstelijke plaat af te leveren.

Aaron Raitaire is dus vooral op de achtergrond binnen Nashville country muziek aanwezig. Hij schreef nummers voor tal van grote artiesten. Namen als Ashley McBryde, Randy Rogers Band, Midland, Brett Cobb, Lori McKenna, The Oak Ridge Boys en Shooter Jennings zijn zomaar wat artiesten waarbij de schrijfcredits naar Raitaire gaan. Hoog tijd om zelf eens wat muziek naar voren te brengen.

En eerlijk gezegd is dat hem best goed geslaagd. Nee, het zijn geen geniale teksten zoals country poet Kristofferson bracht, maar vooral luchtige en toegankelijk country pop teksten. De teksten gaan over van alles en nog wat, maar vooral niet al te ingewikkeld. Het siert Aaron Raitiere als country artiest wat dat betreft wel. Je merkt dat hij het duidelijk in z’n vingers heeft.

De melodieën op Single Wide Dreamer liggen lekker in het gehoor en dat zal voornamelijk door mede producer Miranda Lambert komen. Overigens opvallend dat Miranda Lambert deze plaat mede produceert, want ik kan mij niet herinneren dat ze dat eerder al deed. Het productiewerk kleurt de plaat heel mooi in en naast de teksten is ook de muziek erg toegankelijk. Zoals je van een country pop plaat mag verwachten.

Aaron Raitiere is inmiddels aardig ingeburgerd in Nashville en komt oorspronkelijk uit Kentucky. Hij heeft genoeg vrienden kunnen maken om een carrière in de muziek te beginnen. Dat begon allemaal met hitliedjes schrijven, maar uiteindelijk durfde hij de stap te wagen in de spotlights. Als mijn collega’s het kunnen, waarom ik niet moet Raitiere hebben gedacht.

De vraag of hij succes met Single Wide Dreamer gaat maken blijft altijd gissen. Zeker als je een debuut plaat uitbrengt is het de vraag of het aanslaat bij het publiek. Nu deze plaat bij mij meerdere keren voorbij is gekomen vind ik dat er genoeg potentie in zit. Teksten zijn lekker luchtig en toegankelijk en ook over de muziek zelf heb ik niets over te klagen. Ik zie niet in waarom Aaron Raitiere met een sterke plaat zoals Single Wide Dreamer niet in Nashville kan slagen. Het is moeilijk om tegenwoordig door te dringen binnen country muziek, maar Raitiere weet met zijn debuut wel direct heel effectief raak te schieten.

Uitgebracht door Dinner Time Records / Thirty Tigers