Abby Hamilton – #1 Zookeeper (of the San Diego Zoo)

Abby Hamilton - #1 Zookeeper (of the San Diego Zoo) album cover

De komende weken komen er bijna geen albums uit. Dat betekent dat ik de releaselijst van dit jaar ga doorspitten en kijken of er nog wat interessants tussen zitten. En gelukkig hoef ik mij niet heel veel zorgen te maken, want er is nog genoeg om te bespreken. Neem nu bijvoorbeeld #1 Zookeeper (of the San Diego Zoo) van Americana artiest Abby Hamilton.

Abby Hamilton is een jonge vrouw en is behoorlijk ambitieus. Ze wil het als Americana artiest groot gaan maken in de scene en met haar debuutalbum #1 Zookeeper (of the San Diego Zoo) zet ze haar eerste stappen. Of ze het ook daadwerkelijk groot gaat maken in de komende jaren valt te bezien, maar dit album kan worden gezien als een krachtige binnenkomer.

Deze ambitieuze artiest groeide op met muziek. Iedereen in haar familie heeft wel iets met muziek te maken. Abby Hamilton zelf begon in een kerkkoortje te zingen en ging vervolgens naar de universiteit om het te studeren. Een carrière in de muziek is dan ook een logisch vervolg met alles wat ze aan ervaring heeft opgedaan in haar jeugd en jong volwassen leven.

Abby Hamilton heeft een fantastische jeugd meegemaakt en groeide op met bekende artiesten zoals George Jones, Johnny Cash en Dolly Parton. Dat is interessant om te horen, maar van country muziek hoor je weinig terug op #1 Zookeeper (of the San Diego Zoo). Dit album heeft niets met country te maken en je kunt het eerder labelen als Americana muziek met een pop randje.

Het is knap wat Abby Hamilton met dit debuutalbum levert. Alle liedjes hebben een kleurrijke productie en je hoort dat er op een professionele wijze muziek wordt gemaakt. De kwaliteit is meer dan aanwezig en ook de zang is een lust voor het oor. Doet mij nog het meest aan denken aan de geweldige Jess Williamson. Blijft elke keer weer zeer fijn om naar te luisteren.

#1 Zookeeper (of the San Diego Zoo) is een paar maanden uit en boekt bescheiden succes. Wat mij duidelijk wordt is dat Abby Hamilton het in zich heeft om het groot te maken. Of dat ook echt gaat gebeuren moet de toekomst uitwijzen. Maar ik zal niet ontkennen dat wat ik hoor ik hele sterke Americana muziek vind. Ambitieuze dame dus met grote dromen en ben dan ook benieuwd wat ze meer te bieden heeft. Kom maar op zou ik zeggen.