Amistat – a moment in the sun

Amistat - a moment in the sun album cover

Het nieuwe jaar is aardig onderweg en er zijn al een aantal zeer sterke zomerse singer-songwriter platen verschenen. Wat te denken van het nieuwe album van Hollow Coves? Prachtig. Ook genoot ik eerder dit jaar van nieuwe albums van Harrison Storm en Vacations. Amistat is ook typisch zo’n zomers bandje met heerlijk lichte songs. Het gaat hier om de tweelingbroers Josef en Jan Prasil. Ze werden geboren in Duitsland en groeide op in Italië. De broers reisden naar Australië om voet aan de grond te krijgen als muzikanten, maar besloten in 2019 terug naar Europa te verhuizen. Inmiddels wisten ze een aantal succesvolle EPs te produceren en het volwaardige album Parley. Dit jaar laten ze weer van ze horen met EP a moment in the sun. De broers hebben prachtige stemmen en passen heel goed bij dit soort type muziek. De muziek is licht van toon en de teksten zijn, zoals je mag verwachten, positief en optimistisch. Tegenwoordig heb je ontzettend veel van dit soort bandjes en om een groot publiek te bereiken moet je wat kunnen. Amistat is daar wat dat betreft heel succesvol in. Niet alleen leveren ze met hun muziek kwaliteit, wat veel mensen aanspreekt. Ook treden ze intensief op en toeren de hele wereld over. Twee jaar geleden speelden ze bijvoorbeeld 150 shows in iets minder dan zeven maanden. Deze broers zijn vastberaden om van hun muzikale carrière een groot succes te maken. En dat lukt ze aardig. Luister naar a moment in the sun en je zult begrijpen waarom ze zoveel waardering krijgen. Jammer dat we hier te maken hebben met een korte EP’tje, maar ik houd Amistat op mijn radar en ben benieuwd wat zij in de toekomst meer te vertellen hebben.