Amy Martin – Travelin’ On

Amy Martin - Travelin' On album cover

Country artiest Amy Martin bracht de meeste jaren van haar leven door in haar geboortestad Harrisonburg, Virginia. Maar ze werd in haar stad niet echt gewaardeerd als een queer Christen en besloot in 2021 te verhuizen naar het grote Denver. Daar probeert ze haar muziek zoveel mogelijk aan de man te brengen en succes te maken als een artiest. Op haar nieuwe album Travelin’ On mijmert ze over haar verleden in Harrisonburg en het verlaten daarvan. Het wordt duidelijk dat het allemaal niet heel gemakkelijk was en dat ze veel tegenslagen heeft gekend. Amy Martin kent haar muziek roots in het Bluegrass genre, maar is inmiddels overgewaaid naar een meer neutraal country geluid. Alhoewel ze nog aan het prille begin van haar muziek carrière staat weet ze toch al de aandacht te trekken van belangrijke mensen in de muziek industrie. De productie van Travelin’ On is dan ook gedaan door Chance McCoy, oud bandlid van Old Crow Medicine Show. En dat hoor je duidelijk als je naar deze plaat luistert. De productie klinkt heel fijn met het gebruik van een mooie regenboog aan instrumenten. Travelin’ On is jammer genoeg maar 20 minuten kort en ik had graag wat meer nummers gehoord. Maar wat ik hoor vind ik goed en hopelijk weet Amy Martin in de nabije toekomst de productie wat op te schroeven. Ze heeft in ieder geval genoeg interessante ervaringen in haar leven opgedaan om aardig wat albums te vullen. Zoals Martin zelf vertelt is dat ze aan het uitvinden is hoe dicht bij haar zelf te blijven en wat liefde is. Dat zal vast mooie muziek opleveren.