Angie McMahon – Light, Dark, Light Again

Angie McMahon - Light, Dark, Light Again album cover

Het mag gezegd worden: het is al een fantastisch muziekjaar. Lastig om straks de plekjes in te vullen bij het eindejaarslijstje, maar er zitten ontzettend veel sterke platen bij. Wat mij met name zo aanspreekt aan dit muzikale jaar zijn de singer-songwriters. En met name de vrouwen laten krachtig van zich horen. Ook Angie McMahon produceert met haar nieuwe album Light, Dark, Light Again geweldige werk en is kandidaat lijstje.

Angie McMahon is een nieuwkomer als artiest en maakte in 2019 met debuutalbum Salt op vele critici en luisteraars grote indruk. Het album kwam in menig lijstje terug en kent behoorlijke statistieken op stream platforms. Ook ik vond dat album heel sterk en keek erg uit naar een opvolger. Ze heeft de tijd genomen om alles perfect te krijgen, maar met Light, Dark, Light Again weet ze wederom de luisteraar te betoveren en veel indruk te maken.

Salt was zelfs zo’n succes dat Angie McMahon de luxe had om opvolger Light, Dark, Light Again langzaam op te nemen. Een jaar heeft ze de tijd genomen. Ze komt uit Melbourne en daar werken ze met de welbekende Australische no worries mentaliteit. Het album kent zijn productie in Melbourne, maar ook reisde ze naar Durham, een klein plaatsje in de Amerikaanse staat North-Carolina.

Durham, North-Carolina is waar de zeer gewaardeerde producer Brad Cook zijn kwaliteiten laat spreken in zijn studio. Hij is bekend van grote producties van artiesten zoals Bon Iver, Waxahatchee en Snail Mail. Samen in de studio werkten Angie McMahon en Brad Cook met andere bekende figuren zoals drummer Matt McCaughan (Bon Iver), Leif Vollebekk (singer-songwriter) en Phil Cook (Megafaun). In Melbourne werkte ze met Alex O’Gorman en Bonnie Knight.

Tsja, als je van tevoren weet dat dit soort muzikanten de studio betreden, dan is dat alleen maar een garantie voor succes. En ik vind Light, Dark, Light Again dan ook een groot succes. Angie McMahon laat hier horen dat ze tot een van de betere singer-songwriters van het moment behoort. Dit album is van hoogstaand niveau en kan met gemak concurreren met de beste. Luister naar de krachtige single Letting Go en je zult geheid merken dat je het hele album wilt luisteren.

Heb je speciale interesse in kwaliteit singer-songwriter muziek, dan is Angie McMahon waar je moet zijn. Light, Dark, Light Again is intens om naar te luisteren met een wonderschone productie en liedjes om van te genieten zo goed. Dit album is onderscheidend en kan zich naar mijn mening meten met de beste van het jaar. Lastig om straks bij het eindejaarslijstje wie wat waar te plaatsen, maar dit album zal je zeker in mijn lijstje gaan zien verschijnen.

Nieuwsbrief

Intuit Mailchimp