Caroline Jones – Homesite

Caroline Jones - Homesite album cover

Caroline Jones zagen we een aantal jaren eerder met het sterke album Antipodes. Dat album schreef ze tijdens een quarantaineperiode in Nieuw-Zeeland. Een lekker vlotte plaat en dat smaakte bij mij zeker naar meer. Gelukkig zit deze dame vol met energie, heeft ze de afgelopen jaren niet stilgezeten en gewerkt aan een nieuw album genaamd Homesite.

Niet stilzitten kan letterlijk worden genomen voor Caroline Jones. Zo stond ze tijdens de release van Antipodes in het voorprogramma van de populaire Zac Brown Band. Ze is nog wat verdergegaan en besloot zich toe te voegen aan de band als volwaardig lid. Dat betekent veel shows geven, de hele wereld over en mensen entertainen.

Maar in de band van Zac Brown Band zitten betekent niet dat Caroline Jones zich als soloartiest heeft ingehouden. Het schrijven van nieuwe liedjes ging de afgelopen jaren gewoon door en daar is Homesite het resultaat van. Net zoals eerdere bij eerdere albums is het allemaal niet echt vernieuwend, maar helemaal niet erg. Dit album is prima country pop.

Homesite bestaat uit tien liedjes en weet een mooie balans te brengen. Zo produceert Caroline Jones samen met Zac Brown Band een ongecompliceerd feestnummer. Maar als contrast produceert ze ook hele gevoelige ballads. In ieder geval is deze dame lekker vlot en dat merk je als je luistert naar dit album. Ze neemt geen blad voor de mond en zingt waar het op staat.

Caroline Jones is inmiddels ervaren genoeg om met haar muziek een groot publiek aan te spreken. Ze is nog niet zo oud, maar ze heeft voor dit succes hard moeten werken. Je merkt aan alles dat ze veel doorzettingsvermogen heeft, ontzettend veel energie heeft om iedereen te entertainen, alles doet om groot succes te bereiken en de luisteraar voor zich te winnen.

Deze derde plaat Homesite is wat dat betreft een prachtige toevoeging aan eerder werk. Caroline Jones weet precies waar ze mee bezig is en produceert hele knappe country pop liedjes. Het is overigens allemaal niet om heel moeilijk over te doen, ze levert wat van haar verwacht wordt en net even dat extra beetje meer. Met veel doorzettingsvermogen, goede kwaliteit liedjes en een dosis passie en energie kan je in de muziekwereld ver komen. Caroline Jones is daar een heel mooi voorbeeld van.