Anna Elizabeth Laube – Wild Outside

Anna Elizabeth Laube - Wild Outside album cover

Anna Elizabeth Laube is een singer-songwriter, multi-instrumentalist en een producer. Toe maar, ze weet in verschillende disciplines goed werk te leveren. Twee jaar geleden verscheen haar plaat Annamania. Dat album kwam op nummer twee in de EuroAmericana Chart. Jammer genoeg heb ik dat album gemist, maar met Wild Outside ben ik er maar al te graag bij.

Wild Outside is niet helemaal nieuw te noemen. Dit keer heeft Anna Elizabeth Laube ervoor gekozen om vijf nummers te coveren. Het wordt mij niet precies duidelijk wat de covers zijn en dat maakt het prettig luisteren, want alles klinkt origineel. Er staat overigens ook nog een instrumentaal piano liedje op dat het totaal twaalf liedjes maakt.

Het is lastig om de muziek van Anna Elizabeth Laube te kenmerken. Net zoals haar werk gebeurt er ook van alles op Wild Outside. Om toch wat genres aan te geven om het allemaal wat duidelijker te maken met wat voor muziek we hier te maken hebben: een blend van pop, folk en elektronische muziek. Het levert in ieder geval een sterke plaat op.

Anna Elizabeth Laube is onder andere dus een singer-songwriter en weet ook heel goed teksten te schrijven. De teksten van Wild Outside tippen diverse onderwerpen aan. Zo zijn thema’s op deze plaat: vriendschap, familie, doorzettingsvermogen en respect voor de natuurlijke wereld. Het wordt allemaal heel positief en vrolijk gehouden waar je na het luisteren je goed en fijn gaat voelen.

Anna Elizabeth Laube is al een tijdje actief als artiest en kent haar successen. Zo heeft ze op Spotify meer dan 25 miljoen streams. Haar muziek wordt ook gebruikt in grote films en series. Ze staat op bekende podia over de gehele wereld en al haar albums worden zeer positief gerecenseerd. Na het luisteren van Wild Outside vind ik dat ook niet heel vreemd.

Wild Outside is heel eenvoudig een hele nette singer-songwriter plaat. Anna Elizabeth Laube weet inmiddels hoe je een goed liedje produceert en dat is te merken. Het mooie van dit album is dat je na het luisteren een glimlach krijgt door de positieve gloed van de plaat. De teksten en muziek zijn heel gemoedelijk gehouden en waar je een goed gevoel van krijgt. Mooi als muziek dat voor elkaar krijgt en dat zal denk ik ook de bedoeling zijn geweest van dit album. Interesse in plezierige singer-songwriter muziek, dan weet je na het lezen van deze recensie waar je moet zijn.