Anna St. Louis – In the Air

Anna St. Louis - In the Air album cover

Vorig jaar viel er genoeg te genieten van singer-songwriter albums, zowel vrouwelijk als mannelijk. Ik heb er aardig wat besproken, maar er bleven er ook genoeg achter. Tijd om alsnog een aantal singer-songwriter platen een kans te geven en te bespreken. Gewoon omdat het kan en omdat het meer dan de moeite waard is. Zie hier, Anna St. Louis met haar recente album In the Air.

Ben je een liefhebber van dit soort singer-songwriters albums, dan zul je Anna St. Louis vast kennen. Ik kende haar tot vorig jaar nog niet en In the Air was dan ook mijn eerste kennismaking. Deze artiest komt oorspronkelijk uit Kansas City, maar vond haar liefde in de stad waar alles mogelijk is, Los Angeles. De albumteller staat inmiddels op drie met ieder veel erkenning en waardering.

In the Air is een hele zachte plaat waar je tijdens het luisteren de concentratie erbij moet houden. De instrumentatie is heel subtiel en er zijn vrij weinig uptempo momenten te vinden. Vind ik niet heel erg, want dat levert naar mijn mening ook hele mooie muziek op. Het bevindt zich allemaal in kalm vaarwater en brengt je in een rustige toestand, helemaal zen.

Het stemgeluid van Anna St. Louis is nog zo iets om heel vrolijk van te worden. Ze zingt de liedjes in met veel overtuiging, maar ook hier heerst weer de kalmte en het brengt serene rust en balans. Het blijft altijd weer een lust om naar dit soort singer-songwriters te luisteren en kan hier geen verkeerd doen. Ook op In the Air is het weer optimaal genieten van de wonderschone zang en fijnzinnige instrumenten.

Anna St. Louis is inmiddels al een tijdje actief als muzikante en timmert met redelijk wat succes aan de weg. Ze heeft door de jaren heen een vaste fanbase verzameld en deze fans luisteren maar al te graag naar haar liedjes. Het klopt dat ze niet de enige artiest is binnen dit verfijnde genre, maar ze doet wel onderscheiden van de rest. En dat op imponerende wijze.

Albums zoals In the Air gaan maar niet vervelen en blijven het hier goed doen. Er zijn vorig jaar dus aardig wat singer-songwriter albums uitgekomen, maar ik vind deze van Anna St. Louis één van de mooiste. Tijdens de release had het mijn aandacht al en de afgelopen tijd ben ik het album steeds beter gaan waarderen. Als je interesse hebt in zachte liedjes, dan is dit plaatje eigenlijk een must-listen. Doet alles goed en niets verkeerd, zo simpel is het.