Hannah Kaminer – Heavy on the Vine

Hannah Kaminer - Heavy on the Vine album cover

Het muziekjaar 2024 kent een fantastische start en het belooft de komende maanden nog beter te gaan worden. Een van de betere albums van dit fris en nieuw begin is Heavy on the Vine van singer-songwriter Hannah Kaminer. Het album krijgt jammer genoeg nog niet veel aandacht, maar volkomen onterecht. Dit mag door de liefhebber gehoord worden.

Hannah Kaminer groeide op in een aantal kleine plaatsjes in de Amerikaanse staat North Carolina. Je kunt deze dame zien als een laatbloeier, want ze begon pas in haar twintiger jaren serieus aan een muzikale carrière te werken. Ze bracht eerder twee albums uit met bescheiden succes in de contreien van North Carolina. Heavy on the Vine is de volgende zet om een groter publiek aan te spreken.

Hannah Kaminer doet haar muzikantenbestaan niet alleen en heeft inmiddels een ervaren band om haar heen verzameld. Een band waar ze van op aan kan en waar ze op kan vertrouwen. Het is dan ook niet heel vreemd dat Heavy on the Vine een rijke productie heeft met gebruik van een divers palet aan instrumenten. Ze treden op onder de naam Hannah & The Wistfuls.

Je vindt in North Carolina de Appalachen gebergte en het blijkt een grote inspiratiebron voor vele artiesten en muzikanten. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van artiesten met een liefde voor hun thuis in de Appalachen en er veel bezieling in vinden. Ook Hannah Kaminer schrijft en produceert muziek met het natuurgebied van haar thuisstaat in haar gedachten.

Heavy on the Vine klinkt vol van kleur en je hoort muzikanten aan het werk in voortreffelijke conditie. Hannah Kaminer straalt op de voorgrond, maar ook de band mag positieve kritieken krijgen. Want het klinkt allemaal strak, aantrekkelijk en uitstekend van kwaliteit. Het album bevat wat dat betreft alle ingrediënten om nog meer succes te verwerven.

Hannah Kaminer neemt de tijd tussen haar albums en dat doet de kwaliteit van haar muziek goed. Heavy on the Vine is een en al een liefdesproject waar alle deelnemende muzikanten in geweldige vorm zijn. Dat ik bijna geen recensies of artikelen over dit album vind is een beetje vreemd. Het bevat alles wat Americana zo goed maakt en is verplichte kost voor iedereen met een liefde voor het genre.