Beaux Gris Gris & The Apocalypse – Hot Nostalgia Radio

Beaux Gris Gris & The Apocalypse - Hot Nostalgia Radio album cover

De naam Beaux Gris Gris & The Apocalypse is niet een hele gelukkige, want hoe spreek je het uit? Na het stukje tekst van de band te hebben gelezen is het “Bo, Gree, Gree”. Maar goed, deze roots rock band komt uit Californië onder leiding van muzikant Greta Valenti, geboren in Louisiana. Ze hebben inmiddels een aantal albums uitgebracht, waarvan Hot Nostalgia Radio de nieuwste is.

De muziek van Beaux Gris Gris & The Apocalypse is bekend bij een kleine groep fanatieke roots rock luisteraars. Ondanks de beperkte bekendheid mag je deze band niet onderschatten, want zowel Greta Valenti als de andere muzikanten hebben genoeg ervaring. Zo toerde Valenti in het verleden met artiesten zoals Fitz & The Tantrums, Foreigner en Twenty One Pilot. Gitarist Robin Davey stond onder contract bij Atlantic en Interscope Records en werkte samen met grootheden zoals Mick Jagger en Katy Perry.

Als je luistert naar Hot Nostalgia Radio dan kun je niet ontkennen dat we hier te maken hebben met een ervaren band met genoeg kilometers op de teller. De liedjes klinken volwassen en er wordt met plezier muziek gemaakt. Beaux Gris Gris & The Apocalypse laten met dit album horen dat ze in staat zijn om geweldige roots rocks songs te produceren.

Hot Nostalgia Radio is een heel toegankelijke roots rock album. Het is niet moeilijk om dit album goed te vinden, want de veertien liedjes hebben allemaal smoel en hebben een prettig tempo. Verwacht van de eerste paar liedjes stevige rock, maar daarna wordt het wat meliger en wordt het tempo verminderd. Het album is uitstekend in balans en heeft voor iedereen wat.

Met de kwaliteit van de liedjes zit het helemaal goed en de band The Apocalypse is een vorm en weten geweldig werk af te leveren. Wat mij nog meer aanspreekt is de energieke vocalen van Greta Valenti. Ze straalt in alles kracht uit en weet met haar stem het maximale te bereiken. Heerlijk om naar te luisteren en het lijkt haar heel weinig moeite te kosten.

Het schijnt dat Beaux Gris Gris & The Apocalypse live nog beter klinken dan op de albums. Gelukkig voor ons Europeanen staat hier de komende tijd een tour op het programma. Ook spelen ze in Nederland, dus als je de kans krijgt. Hot Nostalgia Radio is in ieder geval een beste eerste indruk van een fantastische groep muzikanten. Dit soort muziek brengt je in beweging en zorgt voor positiviteit. Heel overtuigend en boordevol energie, prachtig dit soort platen.