Bo Armstrong – If your tired heart is aching

Bo Armstrong - if your tired heart is aching album cover

Soms kom je platen tegen waarvan je denkt: waarom heb ik deze plaat niet gerecenseerd. Dat is het geval met Chasing Ballads van Bo Armstrong uit 2020. Recent kwam ik zijn nieuwe plaat If your tired heart is aching tegen en daarom besloot ik ook z’n debuut album uit 2020 een kans te geven. Ik kan wel stellen dat het twee geweldige platen zijn en niet gemist mogen worden door Americana en folk liefhebbers.

Bo Armstrong bevindt zich momenteel in Nashville en streeft een carrière in de muziek na. Maar voor zijn rol als muzikant speelde hij ijshockey, werd verliefd op z’n huidige vrouw en verbleef jaren in Mississippi en New York City. En vervolgens in 2017 streek hij neer in Nashville om het groot te maken als muzikant. Hij is niet de enige.

Ik moet eerlijk toegeven dat de muziek van Bo Armstrong mij erg interesseert. Het interesseert in ieder geval genoeg om er een recensie over te schrijven en over te jubelen. Dit soort zachte Americana muziek past heel goed bij mij en luister ik al sinds mijn jeugd. Folk muziek is één van mijn favoriete genres en Bo Armstrong weet met If your tired heart is aching daarin te excelleren.

Het klinkt allemaal heel timide, zachtaardig en toegankelijk. Precies zoals een folk plaat naar mijn mening hoort te zijn. Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van akoestische gitaren. Daarnaast hoor je fantastische lichte tinten van de steelgitaar en ook de drums doen hun wonderen. Bo Armstrong weet een geweldig geluid te produceren en is genoeg onderscheidend.

Inmiddels heeft Bo Armstrong zijn weg gevonden in de business en dat merk je aan de kwaliteit van zijn liedjes. Niet voor niets zat Brian Douglas Phillips achter de knoppen om If your tired heart is aching te produceren. Bekend van onder andere Rob Baird, David Ramirez en Thomas Csorba. En laten Rob Baird en David Ramirez nu net één van mijn favoriete artiesten van dit moment zijn.

Bo Armstrong heeft met Chasing Ballads en If your tired heart is aching twee prachtige albums binnen korte tijd weten te produceren. Het is niet zo vanzelfsprekend om opgemerkt te worden door een groot publiek, maar deze man verdient het gezien de kwaliteit van de liedjes. Dit is alles wat je mag verwachten van een folk plaat anno 2022. Dit soort muziek zal jammer genoeg denk ik niet heel erg gaan opvallen, maar lees je deze recensie geef de muziek van Bo Armstrong een kans. Kan niet missen en biedt genoeg luisterplezier voor een uurtje.

Uitgebracht door Tough Cut