Larkin Poe – Blood Harmony

Larkin Poe - Blood Harmony album cover

November is nu niet echt een maand met opvallend veel nieuwe album releases. In Amerika is het Thanksgiving en december heb je natuurlijk de andere feestdagen. Desalniettemin loont het nog wel om albums uit te brengen. Larkin Poe is zo’n band en bracht begin deze maand hun nieuwe plaat Blood Harmony uit. En jongen, wat een plaat.

Larkin Poe is hier geen onbekende en ik recenseerde in 2020 het album Self Made Man. Ik kan mij nog herinneren dat ik daar aardig enthousiast over was en het omschreef als sterke roots rock. Daarom was ik ook blij om te vernemen dat de gezusters Rebecca en Megan Lovell dit jaar alweer terug zijn met vers liedjes materiaal.

Ook over Blood Harmony ben ik aardig enthousiast. Wat zeg ik, dit is binnen iets meer dan een week één van mijn favorieten platen van de afgelopen tijd. Wederom brengt Larkin Poe met deze plaat een mooie geluid van roots rock en dippen ook nog eens in het blues genre. Een geweldige combinatie van genres waar de kracht vanaf straalt.

Als je Blood Harmony in één woord samen moet vatten is het toch wel kracht. De plaat luistert weg als een achtbaan en je moet je soms echt even schrap zetten om het heftige gitaargeweld allemaal goed bij te kunnen houden. Larkin Poe is erin geslaagd om een geweldige plaat te produceren wat maar niet gaat vervelen. De teller staat inmiddels op vijf albums en het blijft mij altijd toch indruk maken om dan nog altijd zo energiek en inspiratievol te blijven klinken.

Blood Harmony is voor mij dus één van de beste platen van de afgelopen tijd en hopelijk weten de gezusters Lovell wederom een Grammy nominatie binnen te halen. Dat deden ze namelijk al eerder met 2018’s Venom & Faith. Ik zal er helemaal niet raar van staan te kijken dat Larkin Poe het opnieuw gaat lukken, want dat verdienen ze simpelweg met wat ze hier allemaal laten horen.

Ben je nog niet bekend met Larkin Poe dan is het hoog tijd om kennis te maken met de muziek van deze rock chicks. Houd je van een beetje rock op z’n tijd samengebracht met tinten van blues muziek dan staat je heel wat te wachten met Blood Harmony. Het kan best overweldigend overkomen, maar de zusjes doen alles goed en veel meer dan dat. Dit is een memorabel album en kan best eens heel hoog in de eindejaarslijstjes gaan scoren. Je merkt het, ik ben best positief en dat gebeurt bij mij tegenwoordig niet veel meer als het aankomt op rock albums.

Uitgebracht door Tricki-Woo