Bonner Rhae – Forward Address

Bonner Rhae - Forward Address album cover

Het is geweldig om te zien en te horen hoe de Texas country scene groeit en bloeit. Wie een beetje bekend is met Amerikaanse country zullen namen als Randy Rogers Band, Reckless Kelly en Kaitlin Butts bekend in de oren klinken. Elk nieuw jaar brengt weer nieuwe Texas country artiesten met zich mee en dit jaar is dat Bonner Rhae met haar debuut Forward Address.

Bonner Rhae is een echte Texas country girl en groeide op in het plaatsje Alvin net buiten de stad Houston. Ze werd al op jonge leeftijd aangemoedigd door haar ouders om iets in de muziek te gaan doen. Zodoende leerde ze als tiener de gitaar te bespelen. Ook leerde ze om haar gevoelens op papier te zetten en hoe liedjes te schrijven. Hoewel Rhae nog relatief jong is, heeft ze het inmiddels voor elkaar gekregen om een heel album te schrijven.

Het talent van Bonner Rhae werd opgemerkt doordat ze haar liedjes ten gehore bracht in bekende Texas podia zoals Dosey Doe en Sam’s Burger Joint. Daarnaast trad ze op met Texas fellow musicians zoals William Beckmann, Wade Bowen en Ronnie Milsap. Ook bekende namen binnen de Texas country scene.

In de studio voor de productie van Forward Address wist Bonner Rhae interessante namen te betrekken om mee samen te werken. Zo is het album geproduceerd door één van haar mentoren, Kyle Hutton. Daarnaast produceerde ook Walt Wilkins een gedeelte van de plaat en wordt in de Lone Star State gezien als een legendarische liedjessmid.

Het resultaat is simpelweg erg sterke Texas country. Albums zoals Forward Address vind je niet vaak, want alle liedjes zijn van hoog niveau en hebben een prachtige productie. Een productie waar natuurlijk de pedal steel niet mag ontbreken, maar waar ook vakkundig gebruik gemaakt wordt van fiddles, akoestische gitaren en drums. Dit is vakwerk mensen.

Leuk detail om te vermelden is dat één nummer samen geschreven is met Jamie Lin Wilson. Zij is zeer actief binnen de scene en weet naast haar uitstekende albums ook goed mee te helpen met andere artiesten. Het levert het nummer Whiskey Wishing op en is één van de hoogtepunten van Forward Address.

Maar eigenlijk is het hele album een aaneenschakeling van hoogtepunten. Elk liedje heeft zo z’n charme en sterkte en laat Bonner Rhae op alle mogelijke manieren schijnen. Wat Forward Address gaat doen in de charts en publiek is afwachten. Maar ik vind dit album het recenseren waard, omdat het hele plaatje klopt. Prachtige productie, zoete teksten en een fantastisch stemgeluid. Ik ben overtuigd van deze jonge, veelbelovende country artiest.