Brandy Clark – Brandy Clark

Brandy Clark album cover

Brandy Clark is een zeer gewaardeerde country artiest in de Verenigde Staten. Ze heeft als soloartiest binnen korte tijd een sterke naam weten op te bouwen. Er zijn nog niet veel albums verschenen, deze nieuwe titelloze plaat is de vierde. Maar met elk album weet ze grote indruk te maken en wordt zowel door het publiek als muziekcritici geprezen.

Brandy Clark maakt niet alleen naam als soloartiest, maar weet zich ook als liedjesschrijfster te profileren. Als je een beetje bekend bent met country muziek ken je het nummer Follow Your Arrow van Kacey Musgraves. Miss Clark schreef mee. Of het nummer Mama’s Broken Heart van Miranda Lambert. Ook hier de song credits van Miss Clark. Duidelijk wordt dat deze dame een heel begaafd persoon is, zowel als artiest en schrijfster.

Voor deze nieuwe titelloze plaat heeft ze de hulp ingeschakeld van een andere zeer begaafde Amerikaanse muzikant, Brandi Carlile. Brandi Carlile is nog net even wat bekender als Brandy Clark en heeft inmiddels een zeer indrukwekkend oeuvre opgebouwd. Door haar jarenlange ervaring in de studio is ze tegenwoordig ook een producer. Dit album is geproduceerd door Brandi Carlile.

En eigenlijk kan er dan heel weinig verkeerd gaan. Verkeerd gaan doet het dan ook niet. Brandy Clark weet wederom een sterk album af te leveren waar zowel de luisteraar als muziek critici alleen maar lovend over kunnen zijn. Het is ietsje donkerder dan haar eerdere albums en het brengt tinten van melancholie met zich mee.

Niet alleen Brandi Carlile is betrokken bij deze plaat. Zo heeft ze door de jaren heen genoeg connecties op kunnen doen en daar maakt ze dan ook handig gebruik van. Zo weet Clark grote namen bij het project te betrekken, zoals Lucius en Derek Trucks. Maar bovenal is Brandy Clark op dit album het zonnetje in huis en straalt met veel kracht.

Dit titelloze album is een van de betere albums van dit jaar. Brandy Clark toont hiermee aan dat ze tot een van de betere country artiesten van dit moment behoort. Dat bewees ze eigenlijk al met haar vorige plaat Your Life Is A Record, maar doet dat hier opnieuw. Samen met Brandi Carlile en vrienden gaat ze naar de top van de country. Ze stelt met deze plaat fans tevreden en zal ongetwijfeld nieuwe luisteraars voor zich gaan winnen. Mag genoemd worden bij de eindejaarlijstjes.