Bre Kennedy – Scream Over Everything

Bre Kennedy - Scream Over Everything album cover

Tsjonge, wat brengt platenlabel Nettwerk toch geweldige muziek uit. Ze bieden een breed assortiment aan van allerlei soorten artiesten. Maar wat heerst bij dit platenlabel is kwaliteit. De afgelopen tijd luister ik veel naar singer-songwriters van Nettwerk, want er zijn van dat genre vorig jaar genoeg platen uitgebracht. Dit keer heb ik het over Bre Kennedy met haar tweede album Scream Over Everything.

Bre Kennedy maakt binnen een paar jaar tijd naam in de muziekscene. Haar liedjes zijn zelfs zo goed dat ze met gearriveerde artiesten mag samenwerken zoals The Paper Kites en Joy Oladokun. Dat deze jonge singer-songwriter dit al heeft bereikt zegt wat over hoe goed ze is en dat ze met haar muziek bij een groot publiek ontzettend veel indruk doet maken.

Scream Over Everything is wat dat betreft een en al lust voor het oor. Ik begrijp heel goed waarom Bre Kennedy met de grote mee mag doen. Dit nieuwe album bevat alles wat alternatieve pop muziek zo goed maakt. De muziek zit vol met emotie en deze dame houdt zich niet in en heeft wat te vertellen. Als je een liefde hebt voor zachte intense pop liedjes, dan is dit album waar je moet zijn.

Inmiddels is Bre Kennedy binnen de alternatieve muziekscene beroemd en haalt miljoenen streams op streamplatforms. Dit is niet heel verbazingwekkend, want met albums zoals Scream Over Everything is dat volkomen verdiend. Ze weet haar liedjes simpelweg heel overtuigend te brengen en het is intens genieten van de strakke muzikale inkleuring en het mooie stemgeluid.

Nettwerk krijgt het weer voor elkaar om een geweldige singer-songwriter in huis te halen. Bre Kennedy mag dan nog niet zo heel lang bezig zijn als artiest, ze maakt binnen korte tijd grote indruk met haar muziek. Het is mooi om te zien dat ze een podium krijgt en met bekendere artiesten mee mag doen. Eerlijk gezegd zal ik er niet raar van staan te kijken dat ze de komende jaren nog populairder wordt dan ze nu al is. En als je dit soort platen uitbrengt is dat alleen maar terecht.

Favoriete albums dit jaar