Vacations – No Place Like Home

Vacations - No Place Like Home album cover

Voor ons Nederlanders is Australië een verre vakantiebestemming waar vervelen niet in het woordenboek voorkomt. Het geweldige landschap, de diversiteit aan exotische dieren en heerlijke eten maken het de moeite waard om het eens in je leven een bezoekje te brengen. Ook weten de Aussies heel goed hoe ze muziek moeten maken. Een mooi voorbeeld is indie rock band Vacations. Ze hebben net een gloednieuw album uit genaamd No Place Like Home.

Vacations kent succes, heel veel succes. Ze weten in hun thuisland veel indruk te maken met hun zonnige liedjes, maar ook ver buiten het eiland zijn ze erg populair. De miljoenen en miljoenen streams zeggen genoeg over wat ze inmiddels met hun muziek hebben bereikt. Ze krijgen zelfs uitnodigingen om op te treden bij zeer populaire talkshows, nationaal en internationaal.

Zo’n album als No Place Like Home gaat alleen maar meer bijdragen aan hun bekendheid. Je zal vast het intro van het Nederlandse reisprogramma 3 Op Reis nog wel herinneren. Dat soort muziek is te vergelijken met wat Vacations produceert. Dit betekent dus een mentaliteit van no worries en laidback. Niets moet, alles mag en vooral volop genieten. Neem er wat lekkers te drinken bij.

Dit soort indie rock albums doen het hier altijd goed. Ik heb er weinig problemen mee zolang de productie netjes blijft. En gelukkig is dat met No Place Like Home zo en hebben de mannen van Vacations de liedjes prettig toegankelijk gehouden met het behoud van een eigen identiteit. Het album is er eentje uit het boekje en doet alles wat het genre zo goed maakt.

De tweede EP Vibes uit 2016 was de grote doorbraak voor Vacations en zette ze op de kaart. Toen was het nog een soort van hobby project, maar inmiddels is het een groot circus geworden met ontzettend veel fans, luisteraars en positieve muziekcritici. No Place Like Home is wat dat betreft helemaal niet revolutionair, maar weet wel uitstekende kwaliteit songs te leveren.

Als je de koude winter wilt ontsnappen in Nederland, dan heb je goede muziek voor je vakantie nodig. Muziek maakt het reizen namelijk een stuk leuker. No Place Like Home is heel geschikt om mee te nemen op je avontuur en je vlucht of busreis wat aangenamer te maken. Maar natuurlijk kun je ook lekker thuisblijven en aldaar genieten van al dit moois. Vacations straalt met dit nieuwe album sterk en zal ook de komende jaren de wereld gaan veroveren met hun vermakelijke liedjes.