Brian Kelley – BK’s Wave Pack EP

Brian Kelley - Wave Pack EP album cover

De heren van Florida Georgia Line laten er geen gras over groeien. Na begin dit jaar de redelijke plaat Life Rolls On als duo, gaan ze nu ieder hun eigen weg. Tyler Hubbard bracht al snel het nummer Undivided uit met Tim McGraw en Brian Kelley gaf ook aan om snel muziek uit te brengen. Het eerste schot van Kelley is BK’s Wave Pack EP.

De verwachtingen voor nieuwe muziek van Brian Kelley waren hier gematigd. Bij Florida Georgia Line stond Kelley toch altijd een beetje op de achtergrond. Af en toe trad hij op de voorgrond en dat pakte goed uit. Maar een hele plaat solo? Eerst horen, dan geloven. En BK’s Wave Pack is eerlijk gezegd helemaal niet slecht. Een korte EP van 4 nummers waar Brian Kelley zijn passies met elkaar verenigd: muziek en het strand. Opener Beach Cowboy zegt eigenlijk al genoeg!

De muzikale inkleuring van Wave Pack is niet heel anders dan dat van Florida Georgia Line. Beetje rap, beetje country, de bekende formule van het duo. Maar het werkt verrassend genoeg hier. Brian Kelley stapt hiermee echt uit de schaduw van Hubbard en laat zien dat hij het ook alleen kan. Natuurlijk is dit geen wetenschap, maar chapeau voor het uitbrengen van een kwalitatieve goede EP die hopelijk met een volledig album wordt vervolgd.

Het heeft mij altijd verbaasd waarom Kelley bij Florida Georgia Line niet meer werd betrokken bij de muziek. Misschien was hij op de achtergrond erg actief en hield ze meer bezig met productie. BK’s Wave Pack EP laat duidelijk horen dat deze nieuwe rol prima bij hem past. Zomerse mainstream country muziek, met een laid-back sound die perfect geschikt is voor een warme stranddag met een koud drankje. Kan niet wachten. (Nashville South Records)