Brit Taylor – Kentucky Blue

Brit Taylor - Kentucky Blue album cover

Bij de meeste mensen gaat het leven niet in één rechte lijn. Er zijn altijd pieken en dalen te vinden. Country artiest Brit Taylor heeft in het verleden naast de pieken ook zeker de dalen meegemaakt. Zo kwam ze een aantal jaren geleden in een scheiding terecht, haar hond overleed, de auto raakte kapot, een bank die haar huis wilde en een platendeal dat niet doorging. Er moest wat veranderen in het leven van Taylor en dat gebeurde ook.

Ze bracht in 2020 met succes zonder platenlabel haar debuutalbum Real Me uit en vervolgde dat een jaar later met een deluxe versie. Het succes van deze albums bleven niet onopgemerkt in Nashville. De ervaren Sturgill Simpson en David Ferguson vonden dat Brit Taylor goed werk had afgeleverd met Real Me en stelden voor om haar tweede plaat te produceren. En zo geschiedde.

Nu zijn we in 2023 en is er een nieuw album genaamd Kentucky Blue. Het is een goede keuze van Brit Taylor geweest om Sturgill Simpson en David Ferguson bij haar nieuwe project te betrekken. Want je merkt aan alles dat dit album meer volwassener en completer is dan haar debuutplaat Real Me van drie jaar geleden.

Brit Taylor is erg gegroeid in haar rol als muziek artiest en het zal mij niets verbazen dat Kentucky Blue breed wordt opgepakt door de country muziek scene. De muziek is overigens geen mainstream country, maar kun je eerder beschouwen als alternatieve country. Er wordt gebruik gemaakt van een mooi palet aan traditionele instrumenten en zo country als country zijn kan.

De wereld ziet er voor deze dame op dit moment dus heel anders uit dan jaren geleden. Het kan toch zo snel gaan in een leven. Brit Taylor heeft de dalen meegemaakt en is de komende jaren klaar om de pieken te bereiken. Kentucky Blue is daar het bewijs van en ze zorgt ervoor dat ze met haar muziek zeker niet onderschat mag worden. Menig hedendaagse country artiest zullen jaloers zijn op een album zoals Kentucky Blue.

Wat dat betreft straalt alles aan Brit Taylor authenticiteit uit. Kentucky Blue is eenvoudig gezegd prettige country muziek en naar mijn mening tilt het het niveau van het genre naar een nog beter niveau. Zoals gezegd gaat het leven niet in één rechte lijn. Als Taylor platen zoals Kentucky Blue blijf produceren dan zal ze daar grote successen mee gaan bereiken. Dit is naar mijn mening één van de betere country platen van het jaar en daar is niets over gelogen. Volkomen verdiend.

Uitgebracht door Cut A Shine Records / Thirty Tigers