Brittney Spencer – My Stupid Life

Brittney Spencer - My Stupid Life album cover

Brittney Spencer is een nieuwkomer binnen de Americana scene. Ze liet in 2020 voor het eerst van haar horen met een korte EP. Het was zo’n groot succes dat ze begon werken aan haar debuutalbum. Dat heeft een tijdje moeten duren, want dat horen we pas vier jaar later met My Stupid Life. Maar heel eerlijk, ze heeft het niet afgeraffeld en het resultaat mag er wezen.

Brittney Spencer geniet binnen korte tijd als artiest een geweldige status en staat niet verlegen om veel aandacht. De EP maakte zoveel indruk dat ze het podium mocht delen met onder andere supergroep The Highwomen. En als je dat voor elkaar weet te krijgen, dan weet je gewoon dat je iets goed doet.

Het debuutalbum My Stupid Life stond een lange tijd in productie, maar Brittney Spencer opent het op fantastische wijze. De liedjes zijn van behoorlijke kwaliteit en je hoort dat er aandacht is besteed aan de details. Het album is authentiek en heeft ontzettend veel soul en bezieling. Dit is een liefdesproject en dat straalt het in alles uit.

Overigens is Brittney Spencer maatschappelijk bewust en leeft ze mee met haar gemeenschap en de wereld. Precies zoals dit ook het geval is bij het project van The Highwomen en daardoor niet heel verwonderlijk dat ze daar dan ook contact mee heeft. Maar My Stupid Life is niet dat, maar vooral een plaat over de liefde en de avonturen van een jonge vrouw.

My Stupid Life doet alles goed en de liedjes staan als een huis. Ik zal er niet raar van staan te kijken dat Brittney Spencer volgend jaar zal worden opgemerkt bij de Grammy’s. Wat dat betreft vind ik dit echt een Grammy-waardige plaat. Ook het feit dat ze inmiddels erg geliefd is in Nashville maken dat dit album en deze dame grote kans maken om awards te winnen.

De meeste eerste albums van nieuwe artiesten zijn tegenwoordig kwalitatief goed. Niet heel verwonderlijk, omdat artiesten hun hele leven lang er aan hebben gewerkt. Wat meer interessanter is, is hoe het tweede album kwalitatief is. Er is een kortere periode om nieuwe liedjes te schrijven en er zit meer druk achter. Brittney Spencer levert met My Stupid Life en heeft een mooie toekomst voor zich. Ik ben heel benieuwd wat ze met een eventueel vervolg gaat doen en of ze dezelfde kwaliteit weet te brengen. In ieder geval is de potentie van deze Americana diva groot.