Brooke Annibale – Better By Now

Brooke Annibale - Better By Now album cover

Er zijn tegenwoordig genoeg vrouwelijke indie artiesten. Hoe is het mogelijk om je nog enigszins te onderscheiden van de meute? Sommige artiesten lukt het. Neem nu Brooke Annibale. Met haar nieuwe plaat Better By Now weet ze je met haar dromerige stemgeluid beet te pakken en niet meer los te laten. Dit is zoals ik indie muziek wil horen.

Better By Now is geen gemakkelijk album voor Brooke Annibale geweest. Ze worstelde in het recente verleden met haar mentale gesteldheid en ook in de liefde wilde het maar niet lukken. Dat is dan ook met name wat je terug hoort op deze plaat. Een vrouw mijmert over alle moeilijkheden van wat het leven meebrengt. Dat levert ontzettend mooie muziek op met een geweldig karakter.

De plaat is geproduceerd door Christian “Leggy” Langdon bekend van album producties van onder andere Amos Lee en Joseph. Wat betreft de productie op Better By Now geen kwaad woord. Het is interessant gelaagd, met gebruik van een grote verscheidenheid van diverse instrumenten. Je hoort dat er een uitstekend basis is gelegd met gitaren, piano’s en drums.

Het mooie van Better By Now is dat het allemaal lekker in het gehoor ligt. Typisch is dit zo’n indie plaat om bij weg te dromen en even de tijd doen te vergeten. Soms kunnen dit soort albums saai uit de hoek komen met veel fillers, maar Brooke Annibale weet het tien nummers lang heel boeiend en interessant te houden.

Zoals gezegd is Better By Now een album over mentale gezondheid en liefde. Inmiddels bevindt Brooke Annibale zich op dit moment in een betere fase van haar leven en heeft haar ja woord gegeven aan haar vriendin en zullen gaan trouwen. De plaat is een ware emotie achtbaan waar ze alles van zich af weet te schrijven. Het levert indrukwekkende en intieme teksten op.

Deze plaat is naar mijn mening één van de beste indie platen van het jaar. Het heeft bij mij even de tijd nodig gehad om het te kunnen waarderen, maar eenmaal intensief geluisterd ben ik er helemaal verliefd op. Het klankentapijt is prachtig, de teksten zijn doordacht en het dromerige stemgeluid van Brooke Annibale is een groot plezier om naar te luisteren. Ik ben overtuigd van Better By Now en hoop dat indie muziek liefhebbers dit album gaan luisteren. Het is altijd knap als je een plaat luistert en je niet wilt dat het ophoudt. Dat is het geval hier en daarom hou ik Brooke Annibale goed in het zicht op mijn muziek radar.

Uitgebracht door Nettwerk Music Group