Courtney Patton – Electrostatic

Courtney Patton - Electrostatic album cover

Het is altijd fijn als één van je favoriete Texas country artiesten een nieuw album uitbrengt. Courtney Patton heeft een aantal platen in het verleden uitgebracht en bevindt zich in de Texas country kliek. Ik noem het een kliek, omdat artiesten zoals Patton, Jason Eady, Kaitlin Butts, Flatland Cavalry, Jamie Lin Wilson en andere elkaar vaak opzoeken en hun passie muziek met elkaar delen.

Deze gedeelde passie was goed te merken ten tijden van de Corona pandemie. Optreden was dus onmogelijk, maar Courtney Patton hield het hart van live muziek levendig met een wekelijkse online show genaamd Sequestered Songwriters. Tijdens deze online live show kwamen er diverse artiesten voorbij van Cody Jinks tot Suzy Bogguss. Er werd een ode gebracht aan country legendes zoals Vince Gill, Eagles, Don Williams en Bonnie Raitt. Het werd een groot succes.

Nu alles weer nagenoeg normaal is en er weer opgetreden wordt vond Courtney Patton het tijd voor een nieuw album. Naast haar live show had ze in pandemie tijd genoeg om te schrijven en dat heeft ze dan ook intensief gedaan. Het resultaat kan je horen op Electrostatic, waar Patton dondert en bliksemt op een geweldige wijze.

Electrostatic laat wederom zien waarom Courtney Patton tot de beste Texas country artiesten van dit moment hoort. Met haar honingzoete en warm stemgeluid zorgt ze ervoor dat elk nummer je pakt en niet meer loslaat. De melodieën en harmonieën zijn toegankelijk en blijven je nog lang bij.

Natuurlijk zorgt Courtney Patton dat ze niet alleen is en betrok bij Electrostatic een aantal van haar vrienden. Zo zingt op de achtergrond mee Jamie Lin Wilson en Kelley Mickwee van The Trishas. En andere namen zoals Geoff Queen, Trevor Nealon, Heather Stalling, Richard Millsap en Naj Conklin weten de muziek op deze plaat ontzettend mooi en authentiek in te kleuren.

Ik ben zeer content met Electrostatic. Het is jammer dat Courtney Patton zoveel tijd nodig heeft om albums uit te brengen. Maar aan de andere kant is dat ook niet heel vreemd, want ze is naast artiest ook moeder, vrouw, producer, zangeres, liedjesschrijfster en wat al nog niet meer. Desalniettemin zijn dit soort album om te koesteren en om van te genieten. Patton laat horen dat ze ondanks haar drukke bestaan nog steeds kwalitatief sterke liedjes weet te produceren en doet dat op fenomenale wijze. Niet bekend met deze powervrouw dan is het tijd om eens het oeuvre te gaan luisteren. Er is een schat aan te ontdekken.