Cannons – Heartbeat Highway

Cannons - Heartbeat Highway albumcover

Cannons is een synth-pop band uit Los Angeles, Californië. De band bestaat uit Michelle Joy (vocals), Ryan Clapham (gitaar) en Paul Davis (drums, toetsen). Sinds de oprichting in 2013 maken dit drietal aardig wat golven in de muziekwereld en genieten ze van enorm veel bekendheid. Als je luistert naar hun nieuwe plaat Heartbeat Highway begrijp je waarom de luisteraar er zoveel waardering voor heeft.

De populariteit van Cannons is niet zomaar aan komen waaien en ze hebben er hard genoeg voor moeten werken. Veel liedjes hebben inmiddels de massa bereikt. Ik ben geen televisiekijker, maar de muziek van deze band wordt gebruikt in grote tv series zoals HBO’s Ballers en Netflix’s Never Have I Ever. Ook hoor je liedjes van deze band in grote reclamecampagnes en op de grotere radio stations.

Inmiddels heeft Cannons al een aantal platen uitgebracht, maar voor mij is Heartbeat Highway een eerste kennismaking. Als je kijkt naar de albumcover van deze plaat, dan kan je al een beetje raden in wat voor soort richting de muziek zal zijn. Ik denk dan gauw aan aantrekkelijke zoete popliedjes, makkelijk in het gehoor en om zonder enige zorgen een leuke tijd mee te beleven.

Heartbeat Highway is doordrenkt van invloeden uit de 80’s. De muziek wordt overgoten met veel gebruik van elektronische synthesizers, drums en gitaren. Dit album had naar mij mening met gemak vorige eeuw uitgebracht kunnen worden en nog steeds heel succesvol zijn geweest. De muziek is een lust voor het oor en een en al plezier om naar te luisteren.

Heartbeat Highway is ongecompliceerde, no-nonsense popmuziek. Cannons weet met dit album een pareltje af te leveren en zal het goed gaan doen bij de fans en luisteraar met interesse in dit soort muziek. Ook zullen er waarschijnlijk weer liedjes van dit album verschijnen in bekende series om het album nog wat extra kracht mee te geven. Succes gegarandeerd.

Cannons is een ervaren band en zit inmiddels bij het grote Columbia Records. Tsja, en dan kan je toch wel een beetje merken dat dit een hele grote band is. Heartbeat Highway maakt in ieder geval alle verwachtingen waar en iedereen zal er ontzettend tevreden mee zijn. Niet heel vernieuwend, het kunstje is al eerder gedaan, maar dat is niet erg. Ik geniet intens en oprecht van dit soort zoete popliedjes en op zijn tijd luister ik er graag naar. Laat dit soort bands vooral heel groot worden en ik zal er met alle liefde over orakelen.