Sydney Rose – One Sided

Sydney Rose - One Sided album cover

Ik zal eerlijk zijn, ik doe vrij weinig meer aan social media. Facebook en Instagram waren even leuk en ik deel nog wat van mijn recensies, maar echte interactie is er niet meer. Maar er valt nog genoeg te beleven en veel beginnende artiesten profiteren er optimaal van. Er zijn tal van voorbeelden te noemen en de Amerikaanse singer-songwriter Sydney Rose is er een van.

Sydney Rose is er een van de nieuwe generatie. Ze kreeg inspiratie van grote YouTube sterren en besloot ook video’s te maken en te plaatsen op TikTok. Een groot succes dus en al heel snel zorgde het voor meer dan zeven miljoen volgers. De liedjes zijn covers, maar er zitten ook eigen geschreven liedjes bij. En als je bekend bent op social media, dan moet je groeien. En zie daar: debuutalbum One Sided.

Eigenlijk is het niet heel vreemd dat Sydney Rose een groot succes is. Ze leerde al van jongs af aan de gitaar en piano te bespelen en zong ook nog eens in een kerk koortje. Vroege leerling en het was even zoeken om als jonge artiest te ontwikkelen. Zo heeft ze niet bepaald een stem voor grote album producties, maar echter past het folk en singer-songwriter haar perfect.

One Sided luistert dan ook echt als een singer-songwriter album. De akoestische gitaar krijgt een belangrijke rol, maar je hoort ook piano’s, drums en zelfs wat strijkers. Het wordt door Sydney Rose allemaal best minimaal gehouden en de liedjes op zich zitten heel goed in elkaar. Ze heeft echt het talent en het album weet een blijvende indruk te maken.

Sydney Rose maakt haar miljoenen fans ontzettend blij met One Sided. Ze laat horen dat ze ook als volwaardige artiest genoeg te bieden heeft en niet alleen op social media haar kunstje kan vertonen. Dit album is hele sterke singer-songwriter muziek en kan makkelijk mee met albums van de grotere artiesten van dit moment.

Alhoewel ik niet meer echt op social media zit, vind ik het toch leuk om te zien dat jonge sterren zich doorontwikkelen naar volwaardige artiesten. Sydney Rose heeft het goed voor elkaar en laat met One Sided horen dat ze ook als volwassenen het voor elkaar kan krijgen. Het album krijgt al heel veel positieve kritieken en dat is volkomen terecht. Eenvoudige liedjes, simpele productie, maar daar ligt de kracht. Dit album is dromerig goed.