Charley Crockett – Lil’ G.L. Presents: Jukebox Charley

Charley Crockett - Lil G.L. Presents: Jukebox Charley album cover

Ho wacht alweer een nieuwe plaat van Charley Crockett? Ja, het is echt waar. Deze country troubadour neemt geen gas terug en gaat met volle snelheid voorwaarts. Dan zou je haast verwachten dat de kwaliteit een stuk minder wordt met zoveel platen, maar niets is minder waar. Ook Lil’ G.L. Presents: Jukebox Charley is weer om van te genieten.

2021 was een groot jaar voor Charley Crockett. 2022 moet nog een stuk groter gaan worden. Dat begint met deze nieuwe Lil’ G.L. plaat en er staan daarnaast komende maanden een aantal grote shows op de planning. Zo speelt hij op de Lucky Reunion bij Willie Nelson’s ranch en opent ook wat andere shows voor country legende Nelson. Ook zal zijn coast-to-coast Jukebox Charley lente toer van start gaan.

Het zal mij niets verbazen dat we later dit jaar nog een nieuwe plaat krijgen van Crockett. Het is wat moeilijk bij te houden, want Music City USA van vorig jaar was al een flinke hap. Om nu zo snel weer met iets nieuws te komen kan wat overdadig worden. Maar nu ik mij dit bedenk is het niet nodig om te zeuren. Zodra de man kwaliteit aflevert moet je daar alleen maar blij en dankbaar mee zijn.

Lil’ G.L. Presents: Jukebox Charley is de vierde plaat in de Lil’ G.L. series en bestaat uit allemaal covers. Covers van oude country helden. Je zult geen bekende klassiekers tegenkomen, maar vooral obscure en zeldzame country die niemand bijna kent. Zijn dat soort nummers niet wat saai vraag je je af? Charley Crockett kennende brengt hij het allemaal heel toegankelijk met een eigen smoel. Niet saai, maar juist heel avontuurlijk.

Ik heb daarom ook moeite om enige kritiek te geven over deze Lil’ G.L. Presents: Jukebox Charley. De covers van onder ander George Jones, Willie Nelson, Johnny Paycheck en Tom T. Hall zijn met zorg uitgekozen en passen perfect binnen het repertoire van Crockett. Simpelweg gewoon weer een fijne toevoeging aan pure country liedjes.

Ben je nog helemaal niet bekend met Charley Crockett dan staat je wat te wachten. Je kunt er makkelijk een middagje voor uittrekken om wat albums van hem te gaan luisteren. Crockett is een country artiest tot de kern en binnen het oeuvre vind je geen slechte plaat. 2022 moet zoals gezegd een groot jaar voor Charley Crockett worden en met Lil’ G.L. Presents: Jukebox Charley haalt hij z’n eerste punten binnen. Hopelijk behoudt hij z’n “winning streak” en kunnen we de komende jaren meer en meer nieuws verwachten.

Uitgebracht door Son of Davy / Thirty Tigers