Charlie Mars – Times Have Changed

Charlie Mars - Times Have Changed album cover

Tijden veranderen. Dit geldt voor veel mensen en zo ook muzikanten. De gewone muzikant verdient tegenwoordig veel minder met de album verkoop en moet het met name hebben van optredens. Ze moeten veranderen en nieuwe manieren vinden om brood op de plank te krijgen. Charlie Mars kent extreme veranderingen in zijn persoonlijke leven. En als er wat verandert, dan moet daarover geschreven worden. Voila, negende studioplaat Times Have Changed.

Charlie Mars was zijn leventje in de grote stad een beetje zat. Hij besloot met zijn geld, verdiend door te handelen in crypto’s, een hond te kopen en te verhuizen naar een alleenstaand huisje ergens op de vlaktes van de Amerikaanse staat Mississippi. Hij heeft inmiddels zijn rust kunnen vinden en kan zonder al te veel problemen genieten van zijn stukje land waar hij groenten verbouwt.

Charlie Mars is een ervaren country artiest en maakt al een tijdje muziek. Times Have Changed is alweer zijn negende plaat. Hij heeft de afgelopen jaren zijn hele leven omgegooid en heeft een soort van geluk kunnen vinden. Dat levert met deze plaat nieuwe sterke liedjes op waarmee je je niet hoeft te vervelen. Veranderingen kunnen goed doen en dat is hier het geval geweest.

Ik was in eerste instantie niet erg te spreken over de eerste single van Times Have Changed. Maar na zijn avontuurlijke verhaal te hebben gelezen ben ik toch nieuwsgierig de afgelopen week naar deze plaat gaan luisteren. En heel eerlijk gezegd stelt het niet teleur. Helemaal niet zelfs en gelukkig heb ik deze plaat een kans kunnen geven.

Times Have Changed vind ik een van de leukste country platen van het jaar. Niet de beste country plaat. Maar de luisterervaring is prettig, de liedjes zijn toegankelijk en simpelweg ontzettend fijn om naar te luisteren. Je doet met deze plaat even de tijd vergeten en op een heerlijke manier genieten van de geweldige instrumenten, melodieën en zang. Charlie Mars mag onderhand zoveel albums verder zijn, hij heeft het nog steeds in zijn vingers.

Gelukkig dat ik Time Have Changed alsnog een kans heb gegeven. Een eerste indruk zegt niet alles. Charlie Mars kende ik voorheen nog niet, maar zo te zien geniet hij aardig wat bekendheid in Amerika. Dit nieuwe album doet uitnodigen naar meer, want dit overtuigt. De positieve veranderingen leveren een inspiratievolle plaat op en een waar ik de afgelopen dagen zeer veel plezier mee heb beleefd. Je zou iedere muzikant aanraden om een hond in huis te nemen en ergens op een verlaten plek in niemandsland te gaan wonen. Dan zal het met muziek wel goed komen.