Chase Rice – I Hate Cowboys and All Dogs Go to Hell

Chase Rice - I Hate Cowboys and All Dogs Go to Hell album cover

Zo’n album titel is gedurfd en trekt gelijk de aandacht. Haat country artiest Chase Rice daadwerkelijk cowboys en gaan alle honden naar de hel? Als je luistert naar dit album dan zal dat allemaal best meevallen en meent hij het niet echt. Eerder andersom. Maar er moeten platen verkocht worden en zo’n gedurfde titel helpt zeker mee.

Chase Rice is de gevierde man. Hij is in zowel Amerika als ook andere continenten enorm populair. Dat merk je aan dat hij grote stadions uitverkoopt maar ook aan z’n streams. Hij genereert met zijn muziek miljarden streams en zijn verkochte albums zijn in de miljoenen. I Hate Cowboys and All Dogs Go to Hell gaat daar alleen maar aan bijdragen.

Heel veel verkeerd doet deze plaat niet. Je merkt aan alles dat Chase Rice inmiddels de jarenlange ervaring heeft als country artiest. De productie van I Hate Cowboys and All Dogs Go to Hell is oprecht en er is veel liefde aan besteed. Het is niet de zoveelste mainstream country plaat, maar eentje om een kans te geven.

De onderwerpen op I Hate Cowboys and All Dogs Go to Hell spreken voor zich. Het is niet heel verwonderlijk dat deze plaat aangepast is voor de massa. Met name komen de party people beer liedjes veel terug, omdat daar veel Amerikaanse jongeren naar luisteren. Maar Chase Rice weet ook zeker de donkere kanten van het leven te belichten en doet dat best indrukwekkend.

Chase Rice weet met I Hate Cowboys and All Dogs Go to Hell een degelijke plaat af te leveren. Hij zal er de komende jaren wederom menig stadion gaan vullen. Hij deelde in het verleden het affiche met country sterren zoals Kane Brown, Kenny Chesney en Garth Brooks. Maar hij kan het ook heel makkelijk in z’n eentje af, de fans staan voor hem in de rij.

Het leven van Chase Rice en zijn muziek carrière lopen erg goed. Hij zal vast veel geld binnen halen als populaire country ster en met dit soort platen is dat volkomen verdiend. Het doet niet heel veel nieuws, maar kleurt veilig binnen de kaders van Nashville country. Dat is niet erg, want Rice heeft een bepaalde authenticiteit. Zijn muziek is zoals gezegd oprecht en je hoort dat er met veel liefde gemusiceerd wordt. Dat kan je niet zeggen van sommige andere Nashville country artiesten tegenwoordig. Natuurlijk geen haat voor cowboys, maar ach, als het helpt om albums te verkopen waarom niet. Met de muziek op deze plaat zit er meer dan goed.