Cristina Vane – Make Myself Me Again

Cristina Vane - Make Myself Me Again album cover

Het is altijd prettig als muziek artiesten snelle opvolgers uitbrengen. Zeker als het om een debuut of tweede album gaat. Dat houdt de spirit er een beetje in en zo heeft de artiest ook meer nummers om mee op te treden. Nashville’s Cristina Vane bracht vorig jaar haar uitstekende debuut Nowhere Sounds Lovely uit en is al na een jaar terug met een opvolger. Prima keuze van haar.

Cristina Vane is een echte wereldreiziger en reisde in het verleden de hele wereld over. Haar roots liggen in Italiƫ en na vele omzwervingen is ze inmiddels sinds haar achttiende in Amerika aanbeland. Binnen een aantal jaren heeft ze zich helemaal kunnen nestelen in Nashville en weet haar weg in Music City heel goed te vinden. Met een prachtige stem en bevlogen muziek is ze klaar om door te breken.

Dat doorbreken en Nashville is natuurlijk nog wel een dingetje. Er zijn immers genoeg muzikanten die dat jaren proberen, maar waar het niet wil lukken. Cristina Vane kan met haar debuut en ook Make Myself Me Again stappen gaan maken bij het grote publiek. Het zijn twee albums waar je duidelijk hoort hoe Cristina Vane zich wil positioneren in de muziek markt.

Dat is niet in pure country, maar meer richting het algemene Americana genre. Op Make Myself Me Again hoor je een hele mooi blend van allerlei genres. Zo hoor je met name veel blues invloeden terug, maar ook bluegrass en folk invloeden komen zeker terug naar voren op deze plaat. Het maakt het allemaal heel variƫrend en een avontuur op zich om naar te luisteren. Dit is muziek wat je niet saai kunt noemen.

Over het fijne gebruik van de instrumentatie geen kwaad woord bij Make Myself Me Again. Ook over het stemgeluid van Cristina Vane geen kwaad woord. Op een eerste gehoor lijkt het niet heel bijzonder, maar als je er steeds beter naar gaat luisteren ga je het geweldig vinden. Cristina Vane heeft een hele warme stem en kleurt de nummers op wonderschone wijze in. Niet te groots, niet te uitbundig, alles op een normaal tempo.

Met deze plaat heeft Cristina Vane een prima aanvulling weten te maken op haar debuut Nowhere Sounds Lovely. Prettig het feit dat veel artiesten de laatste tijd snel albums opvolgen, al kan dat soms ten kosten gaan van de kwaliteit. Niet met Make Myself Me Again het geval. Een waardige opvolger waar er genoeg te ontdekken valt. Houd je van blues, houd je van bluegrass en houd je van folk? Dan is dit album eens een luisterbezoekje op Spotify waard of waar dan ook, opties genoeg.

Uitgebracht door Red Parlor Records