Dailey & Vincent – Let’s Sing Some Country!

Dailey & Vincent - Let's Sing Some Country! album cover

Bluegrass is naar mijn mening veel te onderschat en mag tegenwoordig veel meer erkenning krijgen. Veel artiesten uit dit geweldige genre van country muziek hebben moeite om inkomsten binnen te genereren. Bluegrass duo Dailey & Vincent hebben daar ook problemen mee en doen voor de verandering iets nieuws. Ze maken een volledig getinte country plaat. En dat mogen ze van mij in de toekomst meer doen.

In een interview van een aantal jaren geleden gaven Dailey & Vincent al aan dat het niet goed gesteld is met de muziek industrie. Er sluiten veel platenwinkels, er worden geen cd’s meer afgespeeld en de traditionele vakmensen van de muziek verdwijnen. Als je dan ook nog eens als band Bluegrass produceert, wat niet heel groot is, dan is het verstandig om country te proberen.

Let’s Sing Some Country! is geproduceerd door legendarische producer Paul Worley. Legendarisch omdat hij onder andere Dixie Chicks (nu The Chicks) heeft ontdekt en ook betrokken was bij projecten van Lady Antebellum, Martina McBride en The Nitty Gritty Band. Deze nieuwe plaat van Dailey & Vincent is onder goede begeleiding gemaakt en dat hoor je aan de kwaliteit.

Ondanks dat Dailey & Vincent hun roots hebben in de Bluegrass muziek is dit niet te horen aan Let’s Sing Some Country! Helemaal niet zelfs en het duo heeft het voor elkaar gekregen om een geweldige country plaat te produceren met alles erop en eraan. Het is een mooie luisterervaring met genoeg toegankelijke country nummers waar veel country fans van zullen genieten.

De productie is nagenoeg perfect en alles klinkt ontzettend lekker in het gehoor. Er is een hele goede balans te vinden tussen de ballads en uptempo tracks. Veel nummers van Let’s Sing Some County! zijn uitstekend geschikt om te draaien in de bars en honky tonks door heel de Verenigde Staten. Dailey & Vincent weten wat dat betreft een zeer sterk authentiek geluid neer te zetten om mee te dansen.

Maken Dailey & Vincent de juiste keuze om even hun Bluegrass roots te vergeten en volledig country te gaan? Ik vind van wel, want ze leveren uitstekend werk af en Let’s Sing Some Country! kan zich makkelijk meten met andere hedendaagse country plaat met invloeden uit de vorige eeuw. Het swingt, het is authentiek en je hoort een enorme passie van deze heren. Ik hoop in de toekomst soortgelijke projecten te horen, want dit duo weet heel goed waar het binnen country muziek allemaal omdraait.

Uitgebracht door BMG