Drew Holcomb & The Neighbors – Strangers No More

Drew Holcomb & The Neighbors - Strangers No More album cover

Drew Holcomb & The Neighbors zijn geen onbekende binnen de Amerikaanse roots muziek. Met Strangers No More brengen ze alweer hun negende plaat uit. Een plaat gemaakt vóór en na de pandemie. Het resultaat is een hele toegankelijke plaat waar je vrolijk van wordt en waar je op wilt dansen met alles en iedereen. En ja, dan zit het goed.

Het laatste decennium is goed geweest voor Drew Holcomb & The Neighbors. Sinds het album Good Light (2013) is het alleen maar opwaarts gegaan met deze felle roots muzikanten. De platen halen structureel de Amerikaanse Billboard Charts. Ook werd er een jaarlijks terugkerend evenement in het leven geroepen met de naam Moon River Music Festival. En Drew Holcomb geniet ook persoonlijk succes met zijn vrouw en drie kinderen.

De band is heel waardevol voor Drew Holcomb en mag niet worden vergeten. Veel leden van The Neighbors zijn al jarenlang trouw aan de band en weten elk album weer geweldig werk af te leveren. Mogen dus genoemd worden. Nathan Dugger (gitaar), Rich Brinsfield (bass), Will Sayles (drums) en Ian Miller (toetsen). Sommige leden werken al bijna twintig jaar met elkaar.

Iets wat zeker heeft bijgedragen aan het succes van Drew Holcomb & The Neighbors is als support-act optreden met Zac Brown Band. Dat deden ze een aantal jaren geleden en dat heeft ze veel nieuwe fans opgeleverd. Het was een arena-tour, vandaar dat ontzettend veel nieuwe muziekliefhebbers in contact kwamen met de band.

En als je luistert naar Strangers No More wordt het duidelijk dat Drew Holcomb & The Neighbors ook dromen van grote sterrendom en headliner zijn in arena’s. Het album is groots van opzet en de ene na de andere heerlijke track vliegt je om de oren. Ondanks dat dit een soort van pandemie plaat is, wordt het allemaal heel lichtvoetig gehouden. Toegankelijke roots muziek voor de massa dus.

Strangers No More gaat ongetwijfeld wederom een hit worden voor Drew Holcomb & The Neighbors. Interessant om te vermelden is dat ze op deze plaat ook samen dansen met indie band The National Parks. Het nummer is een van de leukste op deze plaat. Het album is ongecompliceerd en zorgt voor een verlichtende gemoedstoestand. Dit album is van de categorie niet moeilijk doen en genieten van de geweldige refreinen, melodieën en teksten. Leuk tussendoortje en als je de kans krijgt zeker eens live ervaren.