Emily Ann Roberts – Can’t Hide Country

Emily Ann Roberts - Can't Hide Country album cover

Emily Ann Roberts is een jonge country artiest en bekend geworden door een populaire Amerikaanse talentenshow. Ze kreeg het voor elkaar om samen met Blake Shelton aan haar muzikale carrière te werken. Inmiddels heeft ze goede reputatie opgebouwd en mocht ze zestien keer de Grand Ole Opry betreden en brengt ze dit jaar album Can’t Hide Country.

Can’t Hide Country is haar debuutalbum en ze heeft er bescheiden succes mee. Het succes is niet zomaar aankomen waaien en ze heeft een plekje in Nashville moeten vinden. In het begin probeerde het platenlabel van Emily Ann Roberts om haar een country popster te maken. Omdat dat de grote Amerikaanse massapubliek aanspreekt en goed verkoopt.

Maar Emily Ann Roberts heeft traditionele country roots. Ze groeide op met de grote country sterren zoals Loretta Lynn, Dolly Parton en Vince Gill. Het voelde voor haar dan ook niet goed om voor het grote geld te gaan. Ze heeft bewust gekozen om country country te laten en dat is duidelijk te horen als je luistert naar Can’t Hide Country.

Can’t Hide Country is authentieke country muziek. Het bevat traditionele instrumentatie en de productie klinkt eerlijk en oprecht. Dit album is geen country pop en het traditionele geluid spreekt mij aan, alhoewel het toch nog heel eigentijds is. Artiesten zoals Emily Ann Roberts zijn er niet veel in Nashville, omdat dit soort country veel minder publiek aanspreekt. Een album zoals Can’t Hide Country is waarom ik country muziek in de eerste plaats ben gaan luisteren.

Emily Ann Roberts heeft het succes van haar deelname aan de Amerikaanse talentshow achter zich gelaten. Ze heeft er fans mee kunnen winnen, maar de muziek waar ze mee bezig was is niet waar haar hart ligt. Haar country roots zijn sterker en ik vind het knap dat ze niet kiest om de zoveelste te zijn. Een van haar voorbeelden is dan ook Cody Johnson. Hij bewandelt dezelfde weg en laat met zijn carrière zien succesvol te zijn.

Can’t Hide Country is een hele nette plaat en laat de kwaliteiten van Emily Ann Robert heel goed horen. Dit soort country muziek is niet voor de country pop liefhebbers, want daar is het te traditioneel voor. Maar naar mijn mening is dit wat country muziek is en belangrijk dat er nog steeds van dit soort artiesten in Nashville zijn. Gedurfd, dat zeker, want ze zal er geen massapubliek mee bereiken, maar dat ze haar country roots niet vergeet kan ik alleen maar heel veel respect voor hebben.

Favoriete albums dit jaar