Eric Church – &

Eric Church - & album cover

Wat is Eric Church een verhaal apart. Recent zegde hij een optreden af om naar de finale van zijn favoriete basketbal club te gaan. Honderden, zo niet duizenden, fans hadden een kaartje voor het concert gereserveerd en keken uit naar de show. Het maakt Eric Church niets uit, hij gaf de voorkeur aan de basketbal wedstrijd. Ook deze “nieuwe” & release is redelijk apart te noemen. De EP is onderdeel van zijn Heart & Soul platen. Heart en Soul kwamen vorig jaar uit, maar & liet hij liever alleen luisteren aan zijn fanclub genaamd Church Choir. Tot deze maand, want om één of andere reden vond Church het tijd om het album aan iedereen te laten horen. Heel opmerkelijk en de marketing machine van deze artiest werkt heel raar. Maar we mogen niet klagen, want eerlijk is eerlijk, nieuwe muziek van Eric Church is altijd gewenst. Twee singles van & konden we al vorig jaar horen, namelijk Through My Ray Bans en Doing Life With Me. Naar mijn mening een tweetal uitstekende nummers en zeker buitencategorie van zijn oeuvre. De andere nummers van deze EP mogen er ook zeker zijn en laat een Eric Church in grootse vorm horen. Al met al is het fijn om het restant van de trilogie in zijn geheel te beluisteren. Waar gaat mijn voorkeur naar uit? Dan moet ik het toch houden op het Heart album. Al met al is Heart & Soul nu voor iedereen te horen en Eric Church toont hiermee wederom aan dat hij tot de beste artiesten van mainstream country hoort. Alleen bij de volgende release niet meer zulke rare fratsen, want dat siert hem allerminst.

Uitgebracht door EMI Records Nashville