Erin Viancourt – Won’t Die This Way

Erin Viancourt - Won't Die This Way

Ik heb vorig jaar in Nederland vrij weinig gehoord over het album Won’t Die This Way van opkomende country artiest Erin Viancourt. Het album heeft tijdens de release hier een tijdje opgestaan, maar tot een recensie kwam het niet. Tot nu toe, want ik heb er wel degelijk toentertijd veel van genoten. Het album mag opgemerkt worden, want dit is sterke country muziek met veel authenticiteit en karakter.

Erin Viancourt mag zich de eerste artiest noemen op het nieuwe platenlabel van outlaw country artiest Cody Jinks. Cody Jinks is de afgelopen jaren een soort van doorgebroken bij de Amerikaanse mainstream en geniet groot succes. En als hij het in je ziet zitten, dan doe je toch iets goed. Won’t Die This Way zal hem en het publiek niet teleurstellen.

Dit album is alles wat je van een goede country plaat mag verwachten. Het is niet een typische Nashville country plaat, maar eentje met veel authenticiteit en liefde voor het genre. Je zult dan ook veel pedal steels horen en Erin Viancourt werkt samen met een professionele band. Zij weten hoe goede country muziek hoort te klinken en stralen in optima forma op Won’t Die This Way.

Erin Viancourt produceerde Won’t Die This Way samen met ervaren producer Kyle Dreaden. Je zou verwachten dat dit album is opgenomen in Texas of omgeving. Maar ze besloten om Music City Nashville te kiezen om dit album vorm te geven en op te nemen. In Nashville zijn ze niet vergeten hoe een traditionele country plaat te produceren en daar is dit album toch wel het bewijs van.

Won’t Die This Way is een oprechte en authentieke country muziek en als liefhebber van het genre valt er genoeg te halen. Erin Viancourt weet heel goed waar ze mee bezig is, ondanks dat dit haar debuutalbum is. Vergelijkingen qua zang zijn te maken met een Ashley McBryde. Als je haar muziek fijn vindt, dan zal je dit album ook geweldig gaan vinden.

Erin Viancourt is vastberaden om het te maken binnen de Amerikaanse country scene. Ze heeft voldoende kracht bij zich om de komende jaren bekender en populairder te worden. Cody Jinks ziet het dus in haar zitten en ze toerde met hem de afgelopen jaren in grote stadions. Won’t Die This Way is hoe ik mijn country muziek wil hebben en bevat alles wat het genre zo goed maakt. Dit album is wat dat betreft een en al overtuiging en ben benieuwd wat de toekomst brengt.

Favoriete albums dit jaar