Georgia Mooney – Full of Moon

Georgia Mooney - Full of Moon album cover

Georgia Mooney is een zeer gewaardeerde singer-songwriter en multi-instrumentalist uit Australiƫ. Ze won in het verleden diverse prestigieuze awards en je kunt haar kennen van de zeer geliefde folkband All Our Exes Live In Texas. Echter besloot ze in de tussentijd ook een solo avontuur aan te gaan en Full of Moon is het eerste wat we daarvan horen.

De liedjes van Full of Moon werden geschreven tijdens het toeren met All Our Exes Live In Texas en tijdens solo reizen overal ter wereld. Het idee van Georgia Mooney was om in 2020 het album op te nemen, maar daar kwam dus helemaal niets van terecht. Het was noodzaak om creatief te zijn en dat is wat ze dan ook heeft gedaan tijdens het produceren van dit album.

Full of Moon is op een remote manier opgenomen, je zal het vast vaker gehoord hebben. Georgia Mooney en producer Noah Georgeson zochten contact op met de beste muzikanten van de wereld om het album vorm te geven. Zo leverde Rob Moose (Taylor Swift) vanuit New York prachtige strijker arrangementen aan en Sam Dixon (Adele) produceerde vanuit Londen de bass partijen.

Er is door Georgia Mooney dan ook niet ingehouden op de productie en het album klinkt zodoende vol van kleur. Er gebeurt van alles op Full of Moon en het is een groot plezier om naar te luisteren. Als je interesse hebt in een avontuurlijke indie-folk plaat met een classy productie, dan is dit album waar je moet zijn. Het is een lust voor het oor en je hoeft je geen moment te vervelen.

Full of Moon had bij mij wel even de tijd nodig om te landen. Sommige liedjes zijn duidelijk sterk single materiaal, maar ook hadden een aantal liedjes de tijd nodig om goed te kunnen waarderen. Dat maakt dit album voor mij dan ook echt een groeiplaat en groeiplaten hoor ik tegenwoordig niet vaak meer. Ik vind inmiddels dat Georgia Mooney met dit debuut fantastisch werk levert.

Hopelijk is Full of Moon geen eenmalig avontuurtje van Georgia Mooney. Ik hoor genoeg interessants en ik ben benieuwd wat deze kleurrijke dame als solo artiest meer te bieden heeft. Met dit album ben ik uitermate tevreden en heb ik de afgelopen tijd veel plezier aan beleefd. Niet alle liedjes waren in een keer raak, maar inmiddels vind ik het hele album een juweeltje. Een perfect debuut van deze dame waarvan ik hoop dat we in de toekomst meer te horen krijgen.

Nieuwsbrief

Intuit Mailchimp