Good Lovelies – We Will Never Be The Same

Good Lovelies - We Will Never Be The Same album cover

Good Lovelies is een folkband uit Canada en zijn al zo’n zeventien jaar bij elkaar. In hun thuisland hebben deze drie dames aardig succes met hun muziek en weten met iedere nieuwe plaat weer indruk te maken. We Will Never Be The Same heet het nieuwe album en is alweer de vijfde volwaardige studioplaat.

De band wordt gevormd door drie ervaren singer-songwriters: Caroline Brooks, Kerri Ough en Susan Passmore. Ze doen alle drie de zang, solo en met elkaar. Dat produceert geweldige harmonieuze klanken en doet Good Lovelies onderscheiden van veel andere bandjes. Op We Will Never Be The Same kun je dan ook genieten van veel harmonie met prachtige zang.

Good Lovelies hebben inmiddels in Canada een sterk fundament gelegd. Hun muziek krijgt ontzettend veel waardering en erkenning. Dit is niet alleen te merken aan hoeveel mensen er naar de shows komen, maar ook wat ze winnen bij prestigieuze awards shows. Zo wonnen de ervaren dames een aantal Canadese Juno awards en dan hoor je er natuurlijk wel een beetje bij.

Canada is fan van Good Lovelies, maar hun bereik beperkt zich niet alleen tot hun thuisland. Ook weten ze met hun muziek indruk te maken in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Europa en Australië. Ze reizen al jaren de hele wereld over en inmiddels kun je deze dames zien als ervaren muzikanten met een liefde en passie voor goede folk liedjes.

Want goede folk liedjes krijg je met We Will Never Be The Same. Het aantrekkelijke aan dit album vind ik het onderscheidende element. De liedjes zijn erg origineel en je merkt dat de productie strak is gehouden. Ik bedoel hiermee dat het geen lopendebandwerk is geweest, maar dat er zorgvuldig te werk is gegaan. Good Lovelies hebben op de details gelet.

Ik luister al een aantal dagen met veel plezier naar We Will Never Be The Same. Good Lovelies weten een heel organisch en natuurlijk geluid te produceren waar de originaliteit heerst. Dit is dus niet het zoveelste folk bandje van de vele, maar ze weten zich positief te onderscheiden. De dames zijn de ervaren singer-songwriters, omdat ze al zo lang bij elkaar zijn, en dat levert sterke folk op. Laat je licht schijnen op dit prachtige plaatje en het zal je niet teleurstellen.

Favoriete albums dit jaar