Victoria Bailey – A Cowgirl Rides On

Victoria Bailey - A Cowgirl Rides On album cover

Victoria Bailey is een country artiest uit het zonnige Californië. Ze is niet zomaar een van de velen, maar eentje met een grote liefde voor traditionele country. Je hoort dit soort artiesten niet zoveel meer en dat vind ik jammer. In 2020 konden we genieten van het uitstekende debuut genaamd Jesus, Red Wine & Patsy Cline en dit jaar probeert ze country harten te veroveren met A Cowgirl Rides On.

Victoria Bailey is nog erg jong, ergens in de twintig, en groeide op met muziek. Haar vader speelde in een bandje als drummer en haar moeder had interesse in muziek van Cat Stevens en James Taylor. Ze begon gitaar te leren op haar twaalfde en op haar zeventiende met liedjes schrijven. In haar late tienerjaren maakte ze serieus werk van haar muzikale carrière en begon ze met spelen in honky tonks, bars en cafés.

Het muzikale avontuur van Victoria Bailey begon dus al erg vroeg in haar leven. Je kan op dit moment stellen dat ze aardig succesvol is met haar muzikale carrière. Zo treedt ze inmiddels op bij grote festivals in Amerika en krijgt haar muziek erkenning en waardering van de Amerikaanse country wereld. In 2016 begon ze de Little Folk Club om kinderen en families in contact te brengen met traditionele folk en country muziek.

Ik was enorm positief over Jesus, Red Wine & Patsy Cline. Geweldig dat er nog steeds artiesten zoals Victoria Bailey het podium betreden. Dit soort traditionele country is jammer genoeg wel steeds minder te horen. Dit soort albums zijn zo belangrijk om de geschiedenis niet te vergeten. A Cowgirl Rides On kun je zien als een logisch vervolg op het debuut en laat de traditionele country klanken wederom schijnen.

Verwacht van A Cowgirl Rides On een mooi palet aan instrumenten zoals akoestische gitaren, fiddles en mandolines. Alle liedjes op dit album zijn kwaliteit en zijn een waar plezier om naar te luisteren. Heb je interesse in country muziek zoals ze dat vroeger deden, dan ben je bij Victoria Bailey aan het juiste adres. Geweldig dat dit soort albums nog steeds geproduceerd worden.

Victoria Bailey maakt geen muziek voor de massa. Daar is het te traditioneel voor. Maar A Cowgirl Rides On mag door iedereen gehoord worden met een liefde voor country muziek. Het album is oprecht en voorzien van een prachtig authentiek geluid. Je vraagt je soms af of country muziek tegenwoordig nog wel in goede handen met veel flauwe mainstream country. Maar als dit soort albums blijven verschijnen maak ik me daar helemaal geen zorgen over.

Favoriete albums dit jaar