Grey DeLisle – She’s An Angel

Grey DeLisle - She's An Angel album cover

Grey DeLisle is helemaal terug van weggeweest. Zo konden we begin dit jaar genieten van het album Borrowed. Geen nieuw materiaal, maar een album vol met cover liedjes van onder andere Pink Floyd en Ray Charles. Maar er is dit jaar meer te genieten van deze ervaren country artiest. She’s An Angel is nieuw studiowerk en laat een Grey DeLisle in vorm horen.

She’s An Angel bestaat nagenoeg uit alleen maar nieuwe liedjes. Een nummer is een cover van Billy Vera. Het gaat om I Really Got The Feeling, oorspronkelijk geschreven voor Dolly Parton. Maar voor de rest heeft Grey DeLisle het thuiszitten van de afgelopen jaren goed gebruikt en horen we een energieke en frisse dame aan het werk.

Grey DeLisle werkte voor She’s An Angel samen met diverse andere ervaren muzikanten. Producers zijn Deke Dickerson en Eddie Clendening en je hoort ook iconische artiesten zoals DJ Bonebrake, Bernie Dresel en T. Jarrod Bonta. Een fijne bonte groep muzikanten bij elkaar met een passie en liefde voor muziek. Je hoort het allemaal terug.

She’s An Angel is een album waarbij je je niet hoeft te vervelen. Grey DeLisle klinkt qua stem heel overtuigend en je merkt aan helemaal niets dat ze meer dan twintig jaar geen originele muziek heeft uitgebracht. Er wordt gespeeld met een kleurrijke variatie aan instrumenten. Gitaren, pedal steels, piano’s, fiddle, het bekende recept. Het levert prachtige liedjes op.

Dat Grey DeLisle de smaak te pakken heeft wordt met She’s An Angel wel duidelijk. Maar de komende jaren staat er nog veel meer interessants op de planning. Zo werkt ze hard aan een aantal nieuwe albums en is ze een van de sterren van een nieuwe muzikale televisieshow, naast Ray Benson (Asleep At The Wheel). Zoals gezegd, helemaal terug van weggeweest, maar dan ook echt.

Eerst nog even plezier beleven met She’s An Angel. Heel mooi om te horen dat Grey DeLisle het nog niet verleerd is, dat muziek maken. Ze laat hier horen waarom ze in het verleden als singer-songwriter een Grammy won. En ook dit album is van uitzonderlijke kwaliteit. Het overtuigt in alles en weet enorm veel indruk te maken. Vond ik Borrowed, een covers album, al heel goed, dit album vind ik net nog even beter. Knappe comeback na 22 jaar niets nieuws te hebben laten horen.