Melanie Wiegman & Carl Carlton – Glory of Love

Melanie Wiegman & Carl Carlton - Glory of Love album cover

Wat doe je als je maandenlang vast komt te zitten op een eiland? Dan zal je de eerste paar dagen genieten van een cocktail aan het strand. Maar als je muzikant bent, dan zul je ook muziek willen gaan maken. En dat is precies het idee dat gitarist en producer Carl Carlton in gedachten had tijdens het begin van de pandemie. Samen met partner Melanie Wiegman.

Melanie Wiegman is een hele populaire actrice in Duitsland. In maart 2020 besloot ze haar partner Carl Carlton op te zoeken op het kleine Maltese eilandje Gozo. Maar een paar dagen werden drie jaar, doordat de pandemie langs kwam razen. De tijd op het eiland werd effectief benut en er werd een begin gemaakt wat later het album Glory of Love zou worden.

Glory of Love zijn geen nieuwe liedjes, maar zijn covers. Melanie Wiegman en Carl Carlton hebben tijdens hun verblijf op het eiland The American Songbook erbij gepakt. Er is meer dan genoeg inspiratie als je Amerikaanse liedjes wilt coveren en het duo hield zich dan ook niet in. Het album is vrij lang en er is ruim de tijd genomen om alle liedjes in te vullen.

Ben je bekend met de geschiedenis van de Amerikaanse muziek, dan zul je vast veel herkenbaars horen. Er zijn eigen interpretaties van bekende populaire artiesten zoals The Beatles, Leonard Cohen, Tom Petty en John Prine. Melanie Wiegman en Carl Carlton maken de nummers helemaal hun eigen en weten de liedjes op een hele stijlvolle manier te brengen.

Glory of Love kent het begin op het eiland Gozo, maar toen er weer mogelijkheden waren om te reizen besloot het duo de muzikale familie van Carlton op te zoeken. En zodoende werd het toch nog een internationaal project en kreeg het album zijn vormgeving in landen zoals Ierland, Duitsland en ook op Malta. De laatste hand van het album werd gelegd in New York, wat wel zo passend is gezien het thema.

Je kunt wel stellen dat Melanie Wiegman en Carl Carlton hun tijd tijdens de pandemie goed hebben besteed. Tsja, wat moet je ook als je vastzit op een eiland? Glory of Love is best een lange zit, maar alle liedjes zijn op een mooie manier ingekleurd. Dit album is heel interessant als je bekend bent met Amerikaanse klassiekers, maar ook als je van rustige folk muziek houdt. Het album wordt inmiddels opgemerkt en ik heb wel oren naar een volume twee.

Nieuwsbrief

Intuit Mailchimp