Hank Williams – I’m Gonna Sing

Hank Williams - I'm Gonna Sing album cover

Zijn er country luisteraars van de oude stempel aanwezig? Dan heb ik goed nieuws, want er is weer nieuw materiaal verschenen van country legende Hank Williams. Ik blijf mij erover verbazen, maar zo nu en dan komen er oude tapes vrij. In 2019 was dat Pictures From Life’s Other Side en drie jaar laten weten ze I’m Gonna Sing: The Mother’s Best Gospel Radio Recordings uit te brengen. Ik ben de beroerdste niet en sta graag vooraan in de rij als er nieuw oud werk van Hank Williams verschijnt. Ook al duurt de totale speelduur 2 uur en 3 minuten, het schrikt mij niet af. Heerlijk om Hank Williams een tweetal uren gospel te horen zingen. Het mooie van Hank Williams is dat zijn muziek tegenwoordig nog best goed te beluisteren is. Uiteraard heeft het niet de kwaliteit van hedendaagse producties, maar wat verwacht je dan? Nee, naar mijn mening is Hank Williams de enige country artiest van zijn tijd die nog goed te beluisteren valt. Als je luistert naar bijvoorbeeld Roy Acuff en The Carter Family dan klinkt het heel erg gedateerd. Hank Williams zijn muziek totaal niet en is tijdloos. Vandaar dat hij vandaag de dag nog ontzettend populair is in Amerika en zijn muziek nog veel wordt verkocht en geluisterd. I’m Gonna Sing is een fijne collectie aan gospel liedjes, waarvan alleen mega hit I Saw the Light mij bekend voorkomt. Maar laat de vele obscure nummers je niet afschrikken, want het klinkt allemaal weer als vanouds. Hank Williams in topvorm met zijn Audrey en band The Drifting Cowboys. 2 uur en 3 minuten is lang, maar zoals gezegd schrikt mij dat niet af en maak ik graag tijd vrij voor een legende zoals Hank Williams.

Uitgebracht door The Estate of Hank Williams / BMG Rights