Hannah Dasher – The Half Record EP

Hannah Dasher - The Half Record album cover

De uit Georgia afkomstige Hannah Dasher heeft een groot idool die ze vanaf haar 3-jarige leeftijd adoreert. Wie anders kan dat zijn dan country legende Alan Jackson? Dasher’s ouders namen haar op deze jonge leeftijd mee naar een Jackson concert en sindsdien is ze verliefd op country muziek. Dat ze al vroeg country musici wilde worden werd ook al vroeg duidelijk. Het schrijven van songteksten ontwikkelde zich tijdens Dasher’s studentenperiode. Na het afstuderen van de Universiteit van Georgia besloot ze de stap te maken naar Music City. Met een verscheidenheid aan bijbaantjes probeert ze haar muziek carrière levendig te houden. Vanaf 2019 torpedeerde ze een reeks aan singles en vorige maand kwam de EP Half the Record uit. Om met Hannah Dasher gelijk maar een goede vergelijking te maken, zodat je direct weet waar je aan toe bent: Ashley McBryde. De muziek van Dasher op Half the Record heeft veel raakvlakken met de inmiddels grote country ster. Het heeft eenzelfde soort pit en gedrevenheid. Daarnaast is Dasher’s verschijning ook krachtig en vast. Left Right is toch wel het nummer dat je meteen beetgrijpt. Beste up-tempo Nashville country die voor mij soms wat echo’s van de eerder hier gerecenseerde Claudia Hoyser bevat. Alhoewel Hoyser zich uiteindelijk op een heel ander tak van country concentreert, namelijk de alternatieve kant. Al met al heeft Hannah Dasher met Half the Way een prettige en robuuste eerste indruk weten te maken. En dat is, zeker gezien de huidige tijd, niet makkelijk. Prettige Nashville country en met de naam The Half Record kunnen we hopelijk ergens later dit jaar nog een andere helft verwachten. Ik sluit mij hiervoor graag in de rij aan en ik hoop dat er meerdere zullen zijn.

Uitgebracht door Sony Music Entertainment