Hannah White – Sweet Revolution

Hannah White - Sweet Revolution album cover

Hannah White, waar hoorden we deze naam eerder? Juist, drie jaar geleden met het album Hannah White & The Nordic Connections. Ik noemde dat album toentertijd een van de smaakmakers van 2020 en het album haalde met gemak het eindejaarslijstje. Ik ben haar vervolgens wat uit het oog verloren, maar dit jaar is ze terug met Sweet Revolution, zonder The Nordic Connections.

Ik ben Hannah White uit het oog verloren, omdat ze vorig jaar het album About Time uitbracht. Helemaal niet opgemerkt en dat is apart, want het album deed het in Groot-Brittannië ontzettend goed. Zelfs zo goed dat ze begin dit jaar een Americana Music Association UK Award won. En als je succes hebt wil je het momentum behouden, vandaar dit jaar al de opvolger Sweet Revolution.

Sweet Revolution is wel weer heel mooi en doet mij herinneren aan hoe goed Hannah White was met The Nordic Connections. Dat album van drie jaar geleden noemde ik country, maar met dit nieuwe album richt ze zich meer op het Americana genre. Het album vind ik wederom zo goed als het album van drie jaar geleden en het is wederom puur genieten van de kwaliteit.

Als je luistert naar Hannah White en Sweet Revolution, dan zul je waarschijnlijk gaan vergelijken. Je zult zoiets hebben van: waar heb ik dit eerder gehoord? Ik kom dan bij bekende namen zoals Margo Price en Jewel. Ook doet het mij denken aan de mindere bekende Gracie Lane. Met name het stemgeluid komt veel overeen en ik blijf het prachtig vinden om naar te luisteren.

Maar vergeet niet dat Hannah White het ook makkelijk zonder vergelijkingen af kan. Ze weet met haar muziek een heel eigen geluid te creëren. Het bevat ontzettend veel emotie en intensiteit en je hoort een ervaren artiest aan het werk. Je merkt dat ze aan Sweet Revolution met een boel passie, liefde en energie gewerkt heeft en dat de liedjes origineel en onderscheidend zijn.

Sweet Revolution kan zomaar weer een grote hit gaan worden in Groot-Brittannië. Aan de liedjes zal het in ieder geval niet liggen, want het niveau is hoog. Dit soort Americana is geweldig om naar te luisteren en zal bij ieder liefhebber van het genre veel indruk maken. Ben je niet bekend met Hannah White, dan is het tijd om kennis te maken met haar. Ze straalt in alles veel klasse uit en bewijst met dit nieuwe album dat ze tot een van de betere artiesten van het genre hoort.