Harrison Storm – Wonder, Won’t You?

Harrison Storm - Wonder, Won't You album cover

Het is tijdens het schrijven van deze recensie oudejaarsdag en dat vraagt gewoon om een goede afsluiter van het jaar. Inmiddels luister ik de afgelopen tijd veel naar het nieuwe album van Harrison Storm, Wonder Won’t You? Ik zal je vertellen dat het geen knaller van een jewelste is, maar als je interesse hebt in kwaliteit singer-songwriter muziek met zachte tinten, zit je hier helemaal gebakken.

Harrison Storm is behoorlijk succesvol met zijn singer-songwriter muziek. Deze Aussie stopte met zijn studie op de universiteit om op de straat te werken met toeristen en spullen te verkopen. Het geld dat hij hiermee verdiende besteedde hij om zijn eerste EP te financieren. Dit was in 2015. Zijn EP was zo’n succes dat hij de aandacht trok van groot platenlabel Nettwerk Music.

En zo ging hij het professionele avontuur aan en produceerde hij de jaren erna verschillende EP’s en toerde hij de hele wereld over. Met Wonder, Won’t You? heeft Harrison Storm een heel album aan nieuw liedjesmateriaal en staat klaar om nog meer luisteraars te laten genieten van zijn geweldige singer-songwriter muziekstijl.

Wonder, Won’t You? is wat dat betreft een waar pareltje. Het is zo’n singer-songwriter plaat om warm van te worden en intens van te genieten. Harrison Storm heeft een fluweel en traag stemgeluid en is ideaal voor dit soort type muziek. Ook de muzikale inkleuring is van prachtige schoonheid. Niet uitbundig, maar ingetogen en intiem. Precies hoe ik dit soort muziek wil hebben.

Harrison Storm kent met zijn muziek groot succes en op streamplatforms haalt hij miljoenen en miljoenen streams. Niet heel vreemd, want dit soort singer-songwriter muziek is gemaakt voor de mainstream. Toch blijft Wonder, Won’t You? oprecht en authentiek. Je merkt dat dit album met veel liefde en passie is geproduceerd. En dat er op de kleine details is gelet.

Dit is een heerlijke binnenkomer van het nieuwe jaar. Harrison Storm laat met Wonder, Won’t You? horen dat hij een van de betere singer-songwriters van dit moment is. Dit soort muziek is simpelweg wonderschoon en doet je verlangen naar witte stranden met palmbomen en helderblauw water om heerlijk in te vertoeven. In Australië is het nu zomer en zal iedereen aan het strand liggen, maar met dit album haal je hier in de winter ook een beetje de zomer in huis.