Jared Daws – Snow Below

Jared Daws - Snow Below album cover

De eerste dag van het nieuwe jaar begon al met een aantal leuke releases, maar ook een paar dagen later valt er al genoeg plezier te beleven. Het komt allemaal weer een beetje op stoom, gelukkig maar. Jared Daws is een country artiest uit Louisiana en staat klaar om zijn muzikale carrière te starten met debuutalbum Snow Below.

Jared Daws zal ergens in de dertig zijn en heeft al van jongs af aan interesse in muziek en optredens geven. Hij was door de jaren heen betrokken bij diverse muzikale projecten, variërend van verschillende genres. Vorig jaar besloot hij om zijn solocarrière serieus aan te pakken en zich te specialiseren op één genre. Dat werd uiteindelijk het country en Americana genre.

Het levert met zijn eerste zet Snow Below een alleraardigst werkje op. Je merkt aan alles dat Jared Daws weet waar hij mee bezig is en dat hij al genoeg kilometers op de teller heeft staan als muzikant. Dit album ademt een en al authenticiteit uit en de liedjes zijn geproduceerd vanuit een liefde en passie voor het genre. Heerlijk om dit soort frisse energieke country te horen.

Jared Daws staat nog maar aan het begin van zijn muzikale carrière als country artiest en het lijkt erop dat hij een beetje wilt meeliften op het succes van een artiest zoals Zach Bryan. Ook Snow Below kent een minimalistische benadering. Je hoort dat ze in de studio niet uitbundig gebruik hebben gemaakt van een verscheidenheid aan diverse instrumenten. Alleen de basis is aanwezig.

Maakt van Snow Below echter geen slecht album, want het is een plezierige rit. Jared Daws heeft een sterk stemgeluid, ik vergelijk het met cultheld Benjamin Tod, en de liedjes bevatten genoeg originaliteit om een blijvende indruk achter te laten. Soms hoeven albums niet heel groots te klinken om van hoogwaardige kwaliteit te zijn. Genoeg succesvolle voorbeelden te noemen.

Of Jared Daws de country scene de komende tijd gaat bestormen met Snow Below is afwachten. Ik hoor er jammer genoeg nog vrij weinig over en dat is toch wel een beetje zonde. Want dit album heeft alle ingrediënten om succes te maken. Vind je Zach Bryan leuke muziek maken, dan raad ik je dit album aan om ook eens te proberen. Deze Louisiana man heeft het talent en maakt met dit debuut een uitstekende eerste indruk.