Hellbound Glory – The Immortal Hellbound Glory: Nobody Knows You

Hellbound Glory - The Immortal Hellbound Glory: Nobody Knows You album cover

Heel bekend ben ik niet met het oeuvre van Leroy Virgil aka Hellbound Glory. Mijn eerste kennismaking met deze outlaw was twee jaren geleden toen hij Pure Scum uitbracht. Ik kan mij van deze plaat herinneren dat het heel eenvoudige ongecompliceerde outlaw country was. Nu twee jaar later brengt deze glorieuze Hellbound Glory een nieuwe plaat uit met de titel The Immortal Hellbound Glory: Nobody Knows You.

Zo’n lange titel zal niet iedereen direct aanspreken, maar met de muziek op deze plaat zit het wederom weer goed net zoals bij Pure Scum. Ook The Immortal Hellbound Glory staat weer vol van de puntige honky tonk outlaw country nummers en de muziek klinkt wederom lekker ongecompliceerd. Hellbound Glory weet zijn trouwe fans optimaal te bedienen.

Hellbound Glory is namelijk niet een nieuwkomer binnen country muziek en beweegt zich al een tijdje door het Amerikaanse landschap. Hij kan zelfs benoemd worden tot één van de eerste echte outlaw country artiesten van deze eeuw. Naast Jamey Johnson, Whitey Morgan en Dallas Moore bracht ook Hellbound Glory al ruim tien jaar geleden outlaw muziek uit.

Je kunt dus stellen dat Hellbound Glory een echte doorzetter is met een grote passie voor outlaw country. Ook met The Immortal Hellbound Glory weet hij weer genoeg indruk te maken en van gebrek aan inspiratie is geen sprake. Dit album klinkt fris en fruitig en er valt genoeg van te genieten. Allemaal niet heel opmerkelijk en groots, maar gewoon degelijk vakwerk.

Het mooie van deze plaat is dat Shooter Jennings achter de knoppen is gaan zitten. Dit is natuurlijk heel mooi zeker gezien het feit dat Jennings maar al te goed weet hoe outlaw country hoort te klinken. Het productiewerk is dan ook prima en je hoort genoeg outlaw country elementen terug wat je kunt toeschrijven aan Jennings.

Hellbound Glory zal met deze plaat niet opeens een stuk bekender worden, maar hij bedient zijn fans met een zeer sterke en degelijke plaat. Goed dat dit soort artiesten zich helemaal niets aantrekken van wat de norm is en gewoon hun eigen ding doen. Dat resulteert in simpelweg sterke platen waarbij je alleen maar hoeft achterover te leunen en genieten van de muziek. Zoals gezegd is dit album lekker ongecompliceerd, niet moeilijk doen en outlaw country waardig. Groter dan een Cody Jinks gaat Hellbound Glory niet worden, maar dat is helemaal niet erg. De fans weten wat te kunnen verwachten en Leroy Virgil aka Hellbound Glory stelt niet teleur.

Uitgebracht door Black Country Rock