Isaac Hoskins – Bender

Isaac Hoskins - Bender album cover

Country artiest Isaac Hoskins heeft een paar moeilijke jaren achter de rug. Zo kon hij dankzij de pandemie geen shows meer spelen en moest hij op een andere manier aan geld zien te komen. Daarom nam hij bijbaantjes aan zoals barman, bouwvakker, vrachtwagenchauffeur en het werken op een ranch. Nu mag hij eindelijk weer zijn geliefde country muziek ten gehore brengen en dat kunnen we horen aan nieuwe plaat Bender.

Alhoewel het moeilijke jaren waren voor Isaac Hoskins loopt het tegenwoordig allemaal als een zonnetje. Hij heeft weer voldoende shows om te spelen en schreef een nieuwe plaat. Misschien nog wel belangrijker is dat een aantal van zijn liedjes zijn verschenen in de Amerikaanse hit-serie Yellowstone. Als dat eenmaal gebeurt dan weet je dat het menens is.

Yellowstone is niet zomaar een Amerikaanse tv serie. Het is een serie waar met name country artiesten hun kwaliteiten kunnen laten horen. Zo word je in één keer blootgesteld aan een groot publiek en dat kan een carrière als muziek artiest alleen maar goed doen. Isaac Hoskins is het dus gelukt om het productieteam van Yellowstone te overtuigen van zijn muziek.

Na het luisteren vind ik dat ook niet heel raar, want met Bender produceert hij simpelweg een geweldige plaat. Alles aan Isaac Hoskins en Bender straalt één en al authenticiteit uit. Dit is zoals country muziek hoort te zijn en niet minder. Het bevat alles wat een goede country plaat van tegenwoordig hoort te hebben en meer dan dat.

De kwaliteit van de liedjes op Bender zijn uitstekend te noemen. Je merkt tijdens het luisteren van deze plaat dat Isaac Hoskins echt iets te vertellen heeft. Zijn teksten zijn poëtisch en vol met inspiratie. Dat hij wat moeilijke jaren achter de rug heeft gehad is duidelijk te horen aan zijn lyrics en ironisch gezien heeft dat hem toch ook goed gedaan.

Kijk je naar de stream cijfers van Isaac Hoskins dan loopt dat nog wat achter. Dat is jammer, want Bender is een album dat gehoord mag worden. Het album is heel traditioneel van opzet en bevat veel traditionele instrumenten. Dat mag dan niet zo interessant zijn voor de mainstream, ik vind het geweldig en een plezier om naar te luisteren. Dit is typisch zo’n album wat niet heel erg opvalt tussen andere country albums, maar verdiend om gehoord te worden. Overtuigend country plaatje dit en zeker het luisteren waard.