Izo Fitzroy – A Good Woman

Izo Fitzroy - A Good Woman album cover

Als je naar de albumcover en albumtitel van A Good Woman kijkt, dan kun je al een beetje raden wat voor muziek Izo Fitzroy maakt. Dat is dan ook positieve opbeurende popmuziek. En inderdaad na het luisteren van deze plaat word je helemaal vrolijk. Althans, dat gevoel krijg ik als ik naar deze plaat luister en het brengt voor mij veel voldoening.

Izo Fitzroy heeft succes met haar albums. Maar ze is niet altijd een muziek artiest geweest, want ze regisseerde in het verleden gospel-koortjes. Toch besloot ze om een aantal jaren geleden haar interesse te verbreden en bewoog naar het bestaan van een muziekartiest. Dat is een hele goede keuze van haar geweest, want haar platen worden veel geluisterd en veel mensen komen op haar optredens af.

Maar niet alles is positief te noemen aan de jonge muziekcarrière van Izo Fitzroy. Zo kreeg ze in 2018 problemen met haar stembanden. Ze mocht drie maanden lang niets zeggen en niets zingen. Alleen door middel van een operatie kreeg ze haar stem weer terug. Gelukkig hoor je op haar nieuwe album A Good Woman niets van een zwak stemgeluid. Integendeel zelfs, ik vind het zelfs één van de krachtigste vocals binnen de popmuziek.

A Good Woman qua album is positief, opbeurend en energiek. Je merkt dat Izo Fitzroy haar verleden met zich meeneemt en met name nadruk legt op gospel, soul en funk. Het siert heel mooi op deze plaat en de productie is vol van kleur en diversiteit. Het is een waar plezier om naar te luisteren en brengt hier dus veel voldoening.

Izo Fitzroy heeft inmiddels een paar albums geproduceerd en weet hoe het trucje werkt. Je merkt tijdens het luisteren dat deze dame veel zelfvertrouwen uitstraalt en veel kracht. A Good Woman is een hele nette popplaat met genoeg variatie en genoeg om van te genieten. Aan dit album is duidelijk hard gewerkt en is tot op de details verzorgd.

Met A Good Woman gaat Izo Fitzroy alleen maar meer bekendheid genereren. Dat deed ze eigenlijk al en dat is waar ze gewoon mee verder gaat. Dit is hele sterke popmuziek en het type muziek dat een beetje verlichting brengt in donkere tijden. De boodschap van deze plaat is dan ook duidelijk en dat is om de lichtpunten van het leven te omarmen. Ook al kent het leven mindere momenten, beweeg altijd naar het licht. Dat is wat dit album doet en doet dat op een zeer krachtige wijze.