Jaime Wyatt – Feel Good

Jaime Wyatt - Feel Good album cover

Jaime Wyatt maakte in 2017 ontzettend veel indruk met debuut EP Felony Blues. Een collectie fijne liedjes met als hoogtepunt de Merle Haggard cover Misery and Gin. Dat album kreeg een uitstekend vervolg met Neon Cross waar ze liet horen dat ze een van de meest talentvolle country artiesten van dit moment is. Nu is er een nieuw hoofdstuk met Feel Good.

Ben je inmiddels bekend met Jaime Wyatt dan weet je haar verhaal. Voordat ze op het pad van de country muziek terechtkwam leefde ze op z’n zachts gezegd een avontuurlijk leven. Ze belandde zelfs in de gevangenis en dat was een soort van keerpunt. Muziek was het antwoord en met muziek is ze op het juiste pad terechtgekomen.

Ik was dus al aardig onder de indruk van eerder werk en ben blij verrast dat er dit jaar een nieuw album is. Jaime Wyatt laat met Feel Good horen dat ze zich op een hele goede manier heeft ontwikkeld. Eerdere platen hadden een country geluid, maar voor dit nieuwe album schuift ze door naar soul en r&b. Deze vernieuwing staat haar heel goed.

Shooter Jennings produceerde Neon Cross, maar voor Feel Good heeft Jaime Wyatt gekozen voor een andere aanpak. Zo produceerde Adrian Quesada van Black Pumas het album en dat hoor je. Het album klinkt gaaf en bevat dus veel soul en r&b invloeden. Deze ontwikkeling is verrassend te noemen, ze had gewoon kunnen kiezen voor country, maar desalniettemin levert het een geweldig krachtige plaat op.

Feel Good vind ik ongekend goed en een van de verrassingen dit jaar. Ondanks dat het album op het moment van schrijven nog maar een paar dagen op staat. Met name de liedjes op de tweede kant zijn een groot plezier om naar te luisteren en het beste van wat ik dit jaar heb gehoord. Wat Jaime Wyatt op dit album levert is pure kwaliteitsmuziek.

Jaime Wyatt laat met Feel Good horen dat ze een van de betere singer-songwriters in Nashville is. Het blijft altijd afwachten of dit soort artiesten ieder nieuw album opnieuw kunnen leveren. Maar dat is hier absoluut het geval. Deze dame zit vol met energie en inspiratie en gaat met dit album ongetwijfeld hele hoge ogen gooien. Leuk dat er dit jaar, toch alsnog een beetje onverwacht, een prachtig pareltje voorbij komt. Verplicht om naar te luisteren door liefhebbers van country, soul en r&b.