Jennifer Porter – Sun Come and Shine

Jennifer Porter - Sun Come and Shine album cover

De zomer is daar en we krijgen steeds meer vrijheden terug. Goede muziek erbij en je hebt een prachtige periode om naar uit te kijken. Multi award winnares Jennifer Porter zorgt met Sun Come and Shine alvast voor de goede muziek. Een heerlijke laid-back plaat die Porter op haar maximale laat schijnen. Deze plaat heeft een rijk belegde instrumentatie die direct opvalt. Vanaf de eerste minuut vallen de blazers en piano klanken op en geven extra warmte tinten. Tinten die de gehele plaat blijft behouden. De diversiteit aan muzikale inkleuring op Sun Come and Shine is te danken aan de virtuositeit van Porter. Ze blinkt uit op verschillende vlakken. Zo rijkt haar talent tot genres zoals jazz en blues tot klassiek en country. Dat liet ze al op haar eerdere albums horen, maar op Sun Come and Shine komt het nog een stuk beter tot uiting. Samen met legendarische drummer en muziek regisseur Bernard Purdie haalt ze het maximale uit de plaat. Wat ook opvalt zijn de zangkwaliteiten van Jennifer Porter. Die zijn uitstekend ontwikkeld en doen fluweelzacht en teder aan. Het brengt een extra gevoeligheid en tevens dynamiek aan de plaat die het kwalitatief naar een hoger niveau tilt. Helemaal geen straf om daar 45 minuten naar te luisteren. Jennifer Porter heeft met Sun Come and Shine haar rijke oeuvre op een fantastische manier uitgebreid. Je hoort de progressie en professionaliteit doorsijpelen op deze plaat. Het gestaagd uitbrengen van nieuwe albums en het harde werken komt samen op Sun Come and Shine. Een verwarmende roots plaat dat een uitstekend begin gaat zijn van een mooie zomer. (Cougar Moon Music)