Jennifer Porter – Yes I Do

Jennifer Porter - Yes I Do album cover

Het album Sun Come And Shine van de veelzijdige singer-songwriter Jennifer Porter kreeg een aantal jaren geleden lovende kritieken en bewoordingen van muziekcritici en luisteraar. Het album werd internationaal een bescheiden succes en deed bij mij verlangen naar meer. Het langverwachte vervolg is inmiddels te horen in de vorm van een geheel nieuwe plaat genaamd Yes I Do.

Jennifer Porter staat garant voor kwaliteit muziek. Je kunt haar muziek het best aanmerken als een blend van jazz, blues, country en opera. Het is een grote diversiteit aan genres en als je luistert naar een album zoals Yes I Do, dan hoor je gelijk waarom de muziek zoveel genres beslaat. Het siert deze Amerikaanse singer-songwriter en maakt de luisterervaring een avontuur.

Yes I Do staat in het teken van samenwerking. Jennifer Porter wist voor de productie van dit album met grote namen binnen de muziekindustrie te werken. Zo werkt Grammy winnaar Cindy Cashdollar haar magie op de pedal steel en vertoont C.J. Chenier haar kunsten op de accordeon. Deze briljante muzikanten brengen een bepaalde dynamiek en energie op dit album om niet snel te vergeten.

Als je inmiddels bekend bent met Jennifer Porter dan weet je dat ze ook heel goed is om intense bezieling in haar albums te verwerken. Dit geldt ook voor Yes I Do. Zo worden de songs belegd met fantastische blazers waardoor je even reist naar soulvolle Amerikaanse steden zoals Memphis en New Orleans. Er wordt niet ingehouden en je hoort een keur aan trompetten, saxofoons, trombones en tuba’s.

Jennifer Porter laat met Yes I Do horen dat ze muziek maken niet verleerd is en dat ze na negen albums nog steeds relevant is binnen de muziekscene. De muziek straalt in alles overtuiging en ervarenheid uit, waarbij de kwaliteit van de liedjes het belangrijkst zijn. Sommige albums hoeven weinig moeite te doen om je goed te laten voelen en dit is er zo’n eentje, magie.

Yes I Do mag gehoord worden door liefhebbers van genres zoals blues en country. Het album bevat alles wat deze genres zo goed maakt. Zo kun je genieten van traditionele instrumenten, ingespeeld door ervaren musici. Je hebt het warme stemgeluid van Jennifer Porter. En je hebt teksten waar liefde een grote rol speelt, zonder dat het te zoet wordt. Al deze ingrediënten zorgen ervoor dat dit een waardevolle album is geworden en een om te koesteren.