Jenny Lewis – Joy’All

Jenny Lewis - Joy'All album cover

Jenny Lewis maakte jaren geleden furore met haar oude band Rilo Kiley. Ze leidde de band en deed dat met veel succes. Toch besloot ze om haar eigen pad te bewandelen en solo te gaan. En ook het solo avontuur gaat haar goed af en geniet ze aardig wat populariteit mee. Dit jaar brengt ze alweer haar vijfde solo album uit genaamd Joy’All.

En wat doe je als je alweer bezig bent met de zoveelste plaat? Dan ga je dingen anders doen. Dat is precies wat Jenny Lewis met Joy’All heeft gedaan. Dit keer heeft ze het circus verhuisd naar Nashville om dit nieuwe album op te nemen. Bij toeval ontmoette ze de bekende producer Dave Cobb in een Nashville studio en besloten om samen het avontuur aan te gaan en een nieuwe plaat te produceren.

Het eerste wat gelijk opvalt aan Joy’All is hoe luchtig en plezierig het luisteren is. Jenny Lewis heeft, zoals de album titel al doet vermoeden, het echt allemaal heel vrolijk gehouden. Dat geldt zowel voor de muziek als de teksten. Dit album is dan ook echt een zomerse plaat geworden waarbij je even je zorgen kunt vergeten.

Puppy’s, auto’s, appels, sinaasappels, kersen, romances, bekende country zangers, het komt allemaal voorbij op Joy’All. Eigenlijk als je goed luistert, leidt het allemaal naar het universele veelbesproken onderwerp: liefde. Jenny Lewis laat horen dat ook zij haar portie liefde de afgelopen jaren heeft ervaren, zowel leuke tijden als mindere leuke tijden.

Toch knap van Jenny Lewis om weer met een erg sterke plaat te komen. Als ik zo naar de statistieken kijk, ben ik niet de enige die met veel plezier naar dit album luister. Joy’All doet het qua streaming en verkopen uitstekend. Het is heel goed geweest om voor dit album een nieuwe weg te kiezen. De magie van Nashville doet zijn ding en er wordt optimaal van geprofiteerd.

Jenny Lewis heeft zich dus los geworsteld van haar band Rilo Kiley en weet duidelijk haar eigen weg te vinden. Met albums zoals Joy’All toont ze aan dat ze het als solo artiest in de vingers heeft en dat ze een van de betere folk artiesten van dit moment is. Ben je op zoek naar no worries muziek, dan kan ik je dit album van harte aanraden. Het album straalt in alles plezier uit en is een hele fijne luistertrip. Dit soort platen zijn niet heel moeilijk om te begrijpen en hebben alleen maar als doel om de luisteraar te entertainen. En dat is waar het heel goed in slaagt.